پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پست اینستاگرامی حبیب احمدزاده؛

زیر سوال بردن یک ابتکار خوب

به گزارش جماران؛ حبیب احمدزاده، نویسنده، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«چند روز پیش در بحبوحه اعتراضات در کشور عراق این ویدیو توسط گروههایی بشدت و در سطح وسیع منتشر شد که در ایران با نی و پوشش گیاهی برای فرزندان عشایر مدرسه میسازند و همین حکومت برای بچه های عراقی مدرسه ای با چنین مشخصات مجلل . که بیننده در این قیاس بدون اطلاعات واقعی دچار تردید میشود

لازم به ذکر است که در ویدیو مقطع شده هرگز داخل کلاس های مدرسه ایرانی نمایش داده نمیشود چرا ؟

یکی از معلمان عشایری اینگونه کلاسها در فارس در مورد شکل کوچک و ابتکاری این مدارس چنین اظهار داشت :

علت ان است که این مدارس کوچک تک و دو کلاسه با بدنه فایبر گلاس سبک و بصورت مبتکرانه و صرفا برای دانش اموزان عشایر کوچنده ساخته شده تا برای راحتی انتقال در نقاط مختلف مسیر و اسکان این عشایر باز و بسته و سپس توسط وانت بار و حتی حیوانات باربر خود عشایر وحتی در مقاطعی در موقع طغیان رودخانه های فصلی با امداد گرفتن از بالگرد های هلال احمر و نظامی به جای بعدی اسکان منتقل میشوند و این پوشش بیرونی از نی بیرونی توسط خود ما معلمان و یا عشایر و تنها بدلیل کمک به خنکتر ماندن بدنه فایبر گلاسی کلاسها به دور دیواره اصلی کشیده میشود .

بهرحال برای ما معلمان و خانواده های عشایر کوچنده سبک بودن کلاس یک ملاک مهم است تا در کنار موانع کوچ به مشکلات جدیدی دچار نشوند .

پی نوشت : این متن را گذاشتم عزیزان چون این کار یک ابتکار خوب بوده برای همان تبدیل بی کلاسی بچه های عشایر در مسیر کوچشان که اکنون به دروغ زیر سوال میرود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.