به گزارش جماران؛ طیبه سیاوشی در صفحه توییتر خود نوشت:

«هوادار/ورزشکار، دو عنصر جدایی‌ناپذیر ورزش‌اند. در سه سال گذشته و قبل از آنکه فشارهای بیرونی به کشور تحمیل شود، در راستای سلب ممنوعیت از حضور زنان در ورزش به‌عنوان «هوادار» تلاش کردیم که به نتیجه‌ی مطلوب نرسید. اما از آن مهم‌تر، حضور زنان در ورزش به‌عنوان «ورزشکار» بود.

بنابراین فعالیت زنان به‌عنوان ورزشکار حرفه‌ای یا آماتور، از دغدغه‌های مهم کمیتهٔ ورزش کمیسیون فرهنگی و فراکسیون زنان بوده و برای توسعهٔ ورزش زنان، پیگیری‌هایی داشته و جلساتی برگزار کردیم که نتیجهٔ آن، رشد دو برابری حضور زنان ورزشکار در عرصهٔ همگانی، قهرمانی و مدال‌آوران بود.

09

به دلیل تبعیض‌ها و موانعی در اهدای جوایز، جذب اسپانسر و... برخی از رشته‌های ورزشی مردانه باقی ماند.

برای رفع یکی ازین موانع، اصلاحی روی مادهٔ ۱۸ قانون گذرنامه برای خروج زنان از کشور انجام دادیم. برای دیگر موارد نیاز به همراهی صداوسیما و رسانه‌ها برای پوشش گستردهٔ ورزش زنان است.

08

باتوجه به پایین‌ترین نرخ سرانهٔ ورزشی در تهران، کم‌تحرکی و کمبود امکانات در مدارس دختران، توانستیم با تخصیص اعتبارت در مادهٔ ۹۴ برنامهٔ ششم توسعه، راهی برای افزایش امکانات و ساعات استفاده از وسایل ورزشی در مدارس باز کنیم و امیدواریم آموزش‌وپرورش از این ظرفیت، استفادهٔ کاملی کند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.