به گزارش جماران؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«عصر امروز سه شنبه در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره رسانه های دیجیتال که به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود حضور یافتم.

این جشنواره نیز از اتفاقات خیلی خوب و پر ثمر است چرا که افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در کشور و بهره‌گیری از غنای فرهنگی و دینی می‌تواند در ناامیدی و خنثی کردن اقدامات دشمن، نقش اساسی ایفا کند. در حال حاضر قدرت‌های مهم دیگری از جمله قدرت نرم، جایگاه محوری پیدا کرده است که می‌توانیم در کشور با کمک فرهنگ غنی، سنت‌ها، تاریخ و اعتقادات و آموزه‌های دینی و با ابزار فضای مجازی، قدرت نرم خود را در وهله اول در کشورهای اسلامی و سپس در سایر نقاط جهان تبلیغ نماییم.

این موارد را در سخنرانی کوتاهی که در این مراسم داشتم مطرح کرده و تاکید کردم که تعمیق اندیشه، پررنگ کردن فرهنگ و صادر کردن این فرهنگ به مشتاقان در جهان می‌تواند از مزایای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در جهان باشد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه متأسفانه در کشور معایب فضای مجازی بیشتر از مزایای آن پررنگ شده است، بله قطعاً فضای مجازی آسیب‌هایی دارد و باید تلاش کنیم با کاهش این آسیب‌ها از این فضا برای اهداف بلندمدت نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده نماییم.

موضوع دیگری که باید مورد عنایت مسئولان و دست اندرکاران این بخش قرار گیرد نقش اقتصاد دیجیتال در مواجهه با جنگ اقتصادی دشمنان است. دشمن تلاش دارد در این زمینه پیروز شود تا در مراحل بعد به سایر اهداف خود برسد و به همین منظور سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان اعمال شد.

باید در این زمینه از همه ابزارها به خوبی استفاده کنیم تا تلاش دشمنان خنثی شود. فضای مجازی یکی از عرصه‌ها برای مقابله با اقدامات دشمنان است که به ما امکان می‌دهد اقتصاد خود را تقویت نماییم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.