به گزارش جماران؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن مردی جوان در محیطی خارج از کشور در حال رقص نمایش داده می شود. متاسفانه این روزها، روند مشکوکی تحت عنوان افشاگری در فضای مجازی به شکل غیراخلاقی در حال رواج است. بررسی‌ها حاکی از آن است گه بخشی از این موارد یا به طور کامل دروغ و یا در برگیرنده بخش اندکی از حقیقت هستند که در بازنمایی  دروغ ساخته و پرداخته می شوند.  اما چند نکته در خصوص این ویدیو:

۱_ در ابتدا چند روز پیش، این رقصنده را به منسوبین مسئولی دیگر نسبت داده بودند.   

۲ _ یکی از خبرنگاران خوب که هزینه های زیادی هم برای خبرنگاری داده است از روی احساس وظیفه و مسئولیت این مسئله را تکذیب کرد.

۳_ پس از ری توییت‌ها، تیر شایعه پردازان به سنگ خورد لذا در چرخشی ناگهانی توییت قبلی حذف و ویدیو با همان کپشن  تنها با تغییر نام به فرزند آقای شریعتمداری منتسب گردید.

در حالیکه مرد داخل ویدیو منسوب به هیچ مسئولی نیست. بلکه یک رقصنده معروف به نام شاهرخ مشکین قلم است.

این روزها عده‌ای نه برای خبررسانی بلکه برای سوداگری یا انجام ماموریتهای محوله، همه مرزهای انسانی و اخلاقی را در هم‌نوردیده‌اند‌. در ماجرای موسوم به «جاسوس نفتی» و برخی افشاگری‌های دیگر، اشکهای آدمهایی که مورد تهاجم آبرویی قرار گرفتند و خود و خاندان و فرزندانشان به ناحق دچار مشکل و ترور روانی شدند تاًثر برانگیز بود. جای خالی اخلاق در بسیاری از این منتشرات  بی منبع بیداد می‌کند. به این فیک‌نگاران باید گفت اگر اخلاق ندارید دست کم به شعور و سواد رسانه‌ای مخاطب احترام بگذارید.

در هفته خبرنگار، چه نیکوست جامعه روزنامه نگاری ایران که این روزها به سختی گذران زندگی می‌کنند به مقابله با  چنین روشهایی برخیزند، تا بدین وسیله شرافت قلم را پاس داشته و صیانت از آبروی انسانها را ترویج دهند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.