به گزارش جماران؛ داود سلیمانی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«جامعه ی ما امروز بیش از هر زمانی به خبرنگاران آزاده و آگاه نیازمند است. زیرا شرایط صعب و سخت این روزها و فشارهایی که بر گرده ی کسر بزرگی از جامعه ایران وارد می شود چاره ای جز توانمند سازی ندارد تا مردم خوب علت ها را ببینند و بشناسند و فراتر از آن به جای تصمیم ها و حرکت های کور و مخرب که فضای جامعه را الوده کرده و سبب ساز مشکلاتی عدیده می شود در جهت ارائه ی راه حل هائ برای تغییر و اصلاح وضع موجود ارائه کنند.

خبرنگاران چشم تیز بین ملت و ناظران بیداری هستند که در چهارچوب های اخلاقی بدون انکه بخواهند در حریم خصوصی افراد پرده دری کنند ،در سطح جامعه و مدیران میانی و ارشد به افشای  روابط و مناسبات الوده پرداخته و اجازه نمی دهند منافع و امنیت ملت به خطر بیفتد.

آنان قبل از ورود به حوزه های مسئولیتی نوع رویکردها را به چالش می کشند.

اگر دیدید که با خبرنگاران آگاه، متعهد و مسئول نسبت به سرنوشت کشور و ناظرین دلسوز و چشم های بیدار که تحرکات جریان های فرصت طلبان و صاحبان ثروت و قدرت را زیر نظر دارند برخورد می شود و به همین دلیل گرفتار عقوبت می شوند، شک نکنید که جریانی برانداز و ضد انقلاب در صدد تضعیف کیان ملک و ملت است.  زیرا عموما باندهای قدرت و ثروت بدلیل منافع باندی خود نظارت عمومی و چشم بینا و ذهنی آگاه و قلم و بیانی آزاده خواه را برنمی تابند.

کیست که نداند خبرنگاری شغلی در ردیف جهاد مقدس و دفاعی و  قابل تقدیر و تشویق است و نه عقوبت و تنبیه. 

خبرنگار در حالی که موتور و مجرای اگاهی بخشی به جامعه است، خود با تمام سرمایه ی عمر و تنها با ایمان به رسالت خبرنگاریست که با فقر و فاقه و دشواری کار و انواع بی مهری ها و عقوبت ها کنار امده و متحمل انواع فشارها در جهت حفظ منافع ملت و سرمایه های کشور می شود.

روز خبرنگار روزیست که باید ارزو کرد و نظام افتخار کند که خبرنگار ها و رسانه های خبری به خاطر حق گویی و برملا کردن تبانی های پشت پرده ، موجب رشد جامعه و امنیت روانی اجتماعی و اقتصادی آن می شوند. بنابراین نباید مورد بی مهری و تهدید واقع شده و به دلیل انجام رسالت انسانی خویش مورد ایذا و اذیت واقع شوند.

روز خبرنگار روزی نمادین برای پاسداشت حرمت قلم هاست. قلم هایی که برای آگاهی بخشی به جامعه به حرکت در میایند و سفیران صلح و جامعه ای سالم و پرنشاطند.

اگر رکن چهارم دموکراسی را مطبوعات و رسانه ی آزاد بدانیم، خبرنگاران جزء لاینفک و موثر این رکن و بلکه خود آنند.

روز خبرنگار را باید گرامی داشت اما نه با زبان که با عمل و تامین فضایی امن . تا سلامت اطلاع رسانی و خبر با تهدید و عقوبت و فشار ، به دورویی و حرکت های ناشی از عدم امنیت آلوده نگردد.

گرامی باد روز خبرنگار

۱۷ مرداد ۹۸

داود سلیمانی».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.