یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت مدیر مسئول/

مرزبانی رسانه ای و مقابله با نفوذ اخبار جعلی!

پایگاه خبری جماران: ​یک رسانه انگلیسی در عملی نخ نما شده و تکراری اقدام به انتشار خبری مجعول کرده که در آن به نقل از منابعی که نامی از آنها برده نشده! آمده است: «دونالد ترامپ از طریق عمان در خصوص حمله ای قریب الوقوع به ایران هشدار داده است. بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا در پیام خود در عین حال تاکید کرده است که خواهان گفتگو است و تمایل دارد با ایران وارد مذاکره شود. دونالد ترامپ همچنین در این پیام تصریح کرده است ایران «فرصت محدودی» برای آغاز گفتگوها دارد.

رویترز در این گزارش به نقل از مقامات رسمی در تهران اعلام کرده است که پیام ارسالی از سوی عمان دریافت شده و در پاسخ تاکید شده است رهبر ایران با هرگونه گفتگو با آمریکا مخالف است.»
مطابق رویه ی این گونه خبرسازی ها، ابتدا از سوی برخی رسانه های به ظاهر موجه غربی تحت عنوان خبر فوری، خبر مهم و... بازنشر شده و هم زمان از سوی رسانه های بیگانه فارسی زبان ، با هدف تشدید جنگ روانی علیه ایران، روی آن مانور داده می شود. 
اما این رسانه های معتبر در این قبیل موارد هیچ وقت به مخاطبان خود پاسخ نمی دهند که چرا به انتشار یک خبر مجعول که هیچ سند  و منبع معتبری حاضر به پذیرفتن مسئولیت آن نشده، اقدام کرده اند؟!
دلیلی وجود ندارد دونالد ترامپ که تاکنون مهم ترین تصمیمات خود را توئیتری مطرح کرده، حالا پیام محرمانه بدهد و در عین حال منبعی که نمی خواسته نامش فاش شود از آن مطلع شود!! 
از سوی دیگر دلیلی ندارد ایران که خود مسئولانه و روشن خبر انهدام پهباد متجاوز آمریکایی را اعلام کرده، حالا این پیغام محرمانه ساختگی را جدی بگیرد و به آن جوابی بدهد که تاکنون بارها از سوی بالاترین مقامات به وضوح و علنی گفته شده است! 
می بینید که صدر تا ذیل این داستان بیشتر به یک خبرسازی با هدف ایجاد و تشدید جنگ روانی با هدف تحت تاثیر قرار دادن مردم و تصمیمات مسئولان ایرانی می ماند.
رسانه های مسئول ، حتما به مسئولیت حرفه ای خود در شرایط حساس واقفترند و مرزبانان رسانه ای همچون مرزبانان زمینی، دریایی و هوایی کشور با اقتدار، خبرسازی ها و اخبار مجعول را منهدم و خنثی خواهند کرد.
این در حالی است که طبق گفته محمدجواد ظریف رویترز یکی از منابع اصلی برای انتشار اخبار کذب علیه ایران به شمار می رود و این رسانه انگلیسی روزانه ده ها خبر جعلی را برای ضربه زدن به کشورمان منتشر می کند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.