وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در اصفهان دیدار کردند. دکتر محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو دور اول گفتگوهای خود را به طور خصوصی برگزار کردند.

به گزارش جماران؛ مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که به ایران سفر کرده است پیش از ظهر جمعه در اصفهان با دکتر محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به اینکه روابط دو جانبه در مسیر صحیح و رو به توسعه در حال گسترش است، افزود: این سفر برای طراحی روابط استراتژیک دو کشور و امضاء سند مشورت های سیاسی میان وزارت امور خارجه های ما بسیار حائز اهمیت است.  

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در پایتخت تاحیکستان و توافقات به عمل آمده، از آمادگی ایران برای افزایش حجم تجارت میان دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان، اراده کشورش را برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی اعلام کرد.

photo_2019-06-21_12-27-46

همکاری های دو کشور در زمینه انرژی، بانکی و گردشگری از جمله محورهای گفتگو در این دیدار بود.

مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه اوضاع سوریه، یمن و آخرین تحولات در خلیج فارس از دیگر محورهای گفتگو و تبادل نظر میان دکتر ظریف و مولود چاووش اوغلو بود.

photo_2019-06-21_12-22-01

سند برنامه رایزنی های وزارت خارجه های ایران و ترکیه امروز  بین دکتر محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو امضاء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.