وزیر امور خارجه ترکیه با حضور در میز سردبیری این رسانه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین تمایل آنکارا برای تجارت با تهران اشاره کرد و افزود: ترکیه برای ورود به سازوکار مالی مانند «اینستکس» با اتحادیه اروپا و ایران مذاکره می‌کند.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص راه‌اندازی ساز و کار مالی اروپایی با ایران موسوم به «اینستکس» گفت: برای ورود به این سازوکار با اتحادیه اروپا و ایران مذاکره می‌کنیم.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو با حضور در میز سردبیری این رسانه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همچنین تمایل آنکارا برای تجارت با تهران اشاره کرد و افزود: ترکیه برای ورود به سازوکار مالی مانند «اینستکس» با اتحادیه اروپا و ایران مذاکره می‌کند.

وی در خصوص حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان نیز گفت: در این زمینه باید تحقیقات جدی انجام شود، در غیر این صورت تنش‌ها به راههای دیگری کشیده می‌شود.

چاووش‌اوغلو به خرید سامانه موشکی اس -۴۰۰ از روسیه اشاره کرد و افزود: به هیچ وجه گامی به عقب بر نخواهیم داشت و اگر آمریکا گام‌هایی علیه ترکیه بردارد، آنکارا هم گام‌هایی را در این راستا بر خواهد داشت.

چاووش اوغلو با انتقاد از سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در قبال فلسطین گفت: گام‌های یک جانبه آمریکا در مورد قدس تا به امروز سودی در پی نداشته و واشنگتن درمورد این موضوع جانبداری می‌کند.

وی افزود: نمی‌توانیم راهکاری را که پول را به قدس و فلسطین ترجیح می‌دهد بپذیریم. آمریکا و اسرائیل باید بدانند که مسائل فلسطین و قدس با پول حل نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.