یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در حاشیه سخنان رهبر انقلاب با نخست وزیر ژاپن؛

سخن حق

پایگاه خبری جماران: در خبرها آمده بود که رهبر انقلاب در پاسخ به نخست وزیر ژاپن گفته بودند:«هیچ ملت آزاده ای، مذاکره زیر فشار را قبول نخواهد کرد»

و در پاسخ به این جمله آقای آبه که گفته بود:«امریکا آماده مذاکرات صادقانه با ایران است» فرموده بودند:«این حرف را اصلاً باور نمی کنیم»

این جلسه و سخنان آن البته بسیار بیش از این دو بند است، اما روی سخن این نوشته همین فرازی است که در ابتدا آوردم. 

حقیقت آن است که نویسنده این نوشتار از مخالفین جدی جنگ و ستیز است و با هر نوع ماجراجویی مخالف است ولی بی هیچ مداهنه باید بگویم هر نوع مذاکره در شرایط محاصره و در زیر فشار را فقط و فقط به معنی تسلیم می دانم. 

اینکه رییس جمهور یک کشور که چند ماه قبل به یک معاهده بین المللی که آن را برجام می خوانیم، تن داده بود، بدون هیچ دلیل آن را تمام شده تلقی کند و بعد بخواهد مجددا به مذاکره روی آورد، در مرحله اول نشان زورگویی اوست و در مرحله دوم ،اگر ما آن را بپذیریم، نشان زبونی و ترس ماست. 

کدام مذاکره زیر شمشیر به نتیجه عادلانه ختم شده که این دومین آن باشد؟

آمریکا باید در مرحله اول صداقت خود را ثابت کند که البته این با رفتار های غریب و عجیب ترامپ ثابت شدنی نیست ،بلکه خلاف آن ثابت شده است. 

البته این هرگز نباید به معنای آغاز ماجراجویی های تندروانه تلقی شود. جمهوری اسلامی و رهبران آن بهتر از هر کس می دانند که جنگ چه آسیب هایی را به همراه دارد ولی همواره باید دفاع هوشمند را مد نظر داشت و ضمن اینکه همیشه باید از خطر نفوذی هایی که کاسه داغ تر از آتش می شوند، بر حذر بود اما باید به جهان گفت که ایران سرزمین تسلیم و ذلت نیست. 

و آخرین کلام سخن امام راحل است که خطاب به رییس جمهور وقت آمریکا فرموده اند:«ما مرد جنگیم، ما مرد مبارزه هستیم. ما جوانهایمان با مشت معارضه و مبارزه کردند با تانکها و توپها و مسلسلها. ما را -آقای کارتر - از مبارزه نترساند، ما اهل مبارزه هستیم»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.