پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بعیدی نژاد به نقل از قائم مقام سابق وزیر خارجه آمریکا:

متحدان آمریکا کم کم دارند اعتقاد خود را به آمریکا از دست میدهند

به گزارش جماران؛ حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن، در حساب توییتری خود نوشت:

«ویلیام برنز قائم مقام سابق وزیر خارجه در جریان رونمایی از کتاب جدید خاطرات خود در لندن سخنرانی مهمی در خصوص سیاست خارجی آمریکا داشت که برخی نکات مهم آن بدین شرح است:

1- متحدان آمریکا کم کم دارند اعتقاد خود را به آمریکا از دست میدهند و شروع به جدایی و دوری از آمریکا کرده اند...نهادهایی را که آمریکا برای ایجاد آنها به سختی تلاش کرده است، و به شدت نیاز به بازسازی هم دارند، بتدریج در حال ضعف و سرگردانی هستند. این آسیبها و لطمات به آسانی برطرف و جبران نخواهد شد بویژه اگر این ۴ سال دوره ترامپ قرار باشد که تا ۸ سال ادامه یابد.

‌2- استفاده آمریکا از تحریم های ثانوی برای جلوگیری از تجارت اروپایی ها با ایران بسیار کوته بینانه است، به هشدارهای آلمان وفرانسه توجه کنید که می گویند باید به این تحریم ها از طریق مستقل ساختن حاکمیت اقتصادی اروپا از ایالات متحده پاسخ داد.این اتفاق ممکن است یکشبه رخ ندهد و طول بکشد.

اما بسیاری از کشورها، از جمله متحدان آمریکا، گام هائی را برای کاهش آسیب پذیری خود در برابر سیستم مالی ایالات متحده برداشته و بر خواهند داشت.

3- رهبران ایران اکنون باخونسردی فکر میکنند که آمریکا پس از سالها تلاش برای انزوای ایران، نهایتا با خروج از برجام خودش را منزوی کرده است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.