به گزارش جماران؛ انتصاب حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضاییه با واکنش های واکنش چهره های سیاسی و حقوقی همراه بوده است.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌نکات مورد تأکید رهبری در حکم انتصاب حجه الاسلام رئیسی نویدبخش تحولات مثبت در قوه قضائیه است؛ جا دارد اوصافی چون برخورداری از دانش، تجربه، تحصیلات حقوقی،  سلامت، امانت و کارآمدی که از ویژگیهای موردنظر رهبری در انتصاب ایشان است در انتصاب مقامات عالی قضایی مد نظر وی نیز قرار گیرد.»

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی  انتصاب شما را تبریک می‌گویم؛ امیدوارم در این راه با توکل به خداوند و با درایت و شجاعت به‌پیش روید.»

عزت الله ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت:

«حضرت آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه شدند. تبریک! 

از او می‌خواهم در رفتار فردی همان باشند که می شناسیم. عدالت محوری و مبارزه بی تعارف با اصحاب قدرت و ثروت را هم به حاشیه نرانند. برخی زندانیان هم کمی تا قسمتی بی گناه هستند. "قانون آزادی مشروط" را، جایگزین رویه حبس حداکثری کنند»

پیام تبریک رئیس ستادکل نیروهای مسلح به رئیس جدید قوه قضائیه

سرلشکر باقری

سرلشکر محمد باقری در پیامی انتصاب حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت‌.

در پی انتصاب حجت‌الاسلام حاج سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه که با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت پذیرفت سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی این انتصاب را به وی تبریک گفت.

پیام تبریک رئیس ستادکل نیروهای مسلح به رئیس جدید قوه قضائیه

متن پیام تبریک سرلشکر باقری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

با سلام و تحیات

انتصاب جنابعالی به "ریاست قوه قضائیه" با حکم مبارک ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بیانگر لیاقت و شایستگی‌های آن برادر عزیز است را صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

بی‌شک کارآمدی و توانمندی‌های مشهود و مشهور علمی و فقهی، اشراف و تسلط همه جانبه بر جایگاه و نقش خطیر قوه قضائیه در جامعه و نظام اسلامی و برخورداری از تجارب و سوابق ارزنده در دستگاه عدالت، پشتوانه‌ی مطمئن و نافذ جنابعالی در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله و تحقق تحول زیبنده گام دوم انقلاب و متناسب با نیازها، پیشرفت‌ها و تنگناهای این مجموعه که در منظومه انتظارات و سفارشات مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است، خواهد بود.

دوام توفیق، عزت و سربلندی جنابعالی در این سنگر مهم و حساس، تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) را از درگاه کبریایی طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

پیام تبریک فرمانده ارتش به رئیس جدید قوه قضائیه

 

امیر سرلشکر موسوی در پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضائیه، انتصاب وی را تبریک گفت:
 

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته

انتصاب شایسته جنابعالی به ریاست قوه قضائیه را که نشان از اعتماد رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) به حضرتعالی دارد، تبریک عرض می‌کنم.

ان‌شاءالله در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در سایه علم و فقاهت و تجربه گرانقدرتان شاهد پیشرفت‌های زیبنده نظام جمهوری اسلامی باشیم.

اینجانب موفقیت و بهروزی برای حضرتعالی و همکاران پرتلاشتان را در این سنگر مهم و خطیر از خداوند منان آرزومندم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی

 

پیام تبریک دبیر شورای عالی امنیت ملی به رئیس جدید قوه قضائیه

در پی انتصاب آیت‌الله حاج سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه که با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، امیر دریابان شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیامی این انتصاب شایسته را به ایشان تبریک گفت.

متن پیام تبریک علی شمخانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند 

 آیت‌الله جناب اقای سید ابراهیم رئیسی

سلام علیکم

انتصاب شایسته جنابعالی به "ریاست قوه قضاییه" توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را صمیمانه تبریک عرض می کنم.

بی‌تردید، حضور جنابعالی در صدر جایگاه خطیر قوه قضائیه با پشتوانه‌ای ارزشمند  سوابق انقلابی و تجربیات قضایی واجرایی، در کنار توانمندی‌های مشهود و مشهور علمی و فقهی، موجب ارتقاء سطح عدالت اجتماعی و استمرار مسیر مقابله قاطعانه با عوامل خواسته یا ناخواسته ی همراه با جنگ اقتصادی دشمن خواهد شد. 

امروز کشور ما برای مقابله موثر با جنگ اقتصادی بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره گیری از سرمایه وسرمایه گذاران دلسوز داخلی است و این مهم تنها با فراهم شدن امنیت قضایی و پشتیبانی مستمر از فعالیتهای سالم اقتصادی محقق خواهد شد.

به طور قطع حضور جنابعالی در راس دستگاه قضایی نوید بخش این رخداد به عنوان یکی از ضرورتهای غیر قابل اجتناب امنیت ملی خواهدبود.

 فرصت را مغتنم شمرده و امادگی کامل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای همکاری با جنابعالی در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله در راستای تحقق  اهداف متعالی قضایی تحول در گام دوم انقلاب را اعلام می نمایم

از درگاه خداوند تعالی توفیق و سربلندی روزافزون جنابعالی را در مسیولیت جدید مسئلت دارم.

علی شمخانی

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی

پیام تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس جدید قوه قضائیه

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رییسی به ریاست قوه قضاییه را به وی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رییسی

باسلام و تحیت

انتصاب جنابعالی را بعنوان‌ ریاست قوه قضاییه از سوی مقام‌معظم رهبری از سوی خود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم‌.

بحمدالله شما از خادمان و یاران ارزشمند نظام و رهبری می‌باشید و دارای سوابق طولانی بویژه در عرصه قضایی هستید .

لازم می‌دانم بر آمادگی و اهتمام مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش همکاری و هم‌افزایی و توسعه روابط با قوه قضاییه به‌ویژه درخصوص تصویب قوانین مورد نیاز تاکید کنم ‌.

از خداوند متعال توفیق روزافزون جنابعالی و سایر خدمتگزاران در قوه قضاییه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم .

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی

 

ابطحی: انتخاب رییسی برای ریاست قوه قضاییه، خبر خوبی برای همه بود

محمد علی ابطحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«باهر نگاهی، انتخاب آقای رییسی برای ریاست قوه قضاییه، خبر خوبی برای همه بود.
آشنایی با جزییات سیستم قضایی نکته مهمی است. این مهم می تواند سرعت رسیدگی به مشکلات فعلی آن سیستم را چند برابر کند.
اعتماد رهبری و رابطه خوب نهادهای قدرت مثل سپاه و روحانیون ذینفوذ با وی، راه را برای موفقیت هموار می کند.
روش معتدل و مردمی اش در سالهای اخیر در بحران بی اخلاقی می تواند به حل مشکلات قضایی کمک کند.
سوابق سیاسی و انقلابی و نزدیکی اش به مراکز قدرت و بخصوص رهبری انقلاب می تواند سندی باشد که وی به جای پرخاش به جناح های سیاسی واثبات خود، به سامان دادن عدالت در کشور به صورت جدی مشغول شود.
پاکدستی، پرهیز از اشرافیگری، و رابطه داشتن با اقشار ضعیف مردم، سرمایه رییسی است که همه اینها در سیستم قضایی می تواند از ضروریات باشد.
چه خوب که به جای کرسی ریاست جمهوری، بر کرسی ای که می تواند به مردم بیشتر کمک کند، تکیه زد.
آقای رییسی، اگر فقط با زبان قانون و حقوق و در مورد مسائل قضایی ونه سیاسی سخن بگویید، و عدالت را برای همه ایرانیان به طور مساوی بخواهید می توانید امید مردم به حوزه قضایی را بازسازی کنید که این اعتماد به قوه قضاییه خدشه دار است.
برای تحقق عدالتِ برابر و مبارزه بی تبعیض با فساد برایتان آرزوی توفیق دارم.»

 

آشنا: رئیسی از درون قوه قضائیه برخاسته و دردها و درمان‌ها را به خوبی می‌شناسند

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«مقام معظم رهبری با درایت، اداره قوه قضائیه را به‌کسی سپردند که :

۱.  از سال ۵۹ تاکنون سمت‌های قضایی موثری چون دادستانی کرج، همدان، جانشینی و دادستانی تهران، دادستانی ویژه روحانیت، معاونت اول قوه قضائیه و دادستانی کل کشور را در سابقه خدمتی خود دارد.

۲. تجربه تولیت امامزاده صالح و سپس آستان قدس رضوی او را با واقعیات اجتماعی و اقتصادی و نهادهای بزرگ و مدنی آشنا کرده است.

۳. تجربه رقابت در انتخابات در سطح استان خراسان جنوبی و عضویت در مجلس خبرگان از سال ۱۳۸۵ و سپس رقابت در سطح ملی برای ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ او را با واقعیات و پیچیدگی های عرصه سیاست داخلی و لزوم جلب اعتماد عمومی آشنا کرده است.

۴. تجربه ریاست سازمان بازرسی کل کشور و شورای نظارت بر صدا و سیما ایشان را با دشواری نظارت‌پذیری دستگاه‌ها  درگیر کرده‌است. عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز  او را با سیاستگذاری کلان کشور آشنا کرده است.

رؤسای قوه قضائیه در چهل سال گذشته معمولا این ویژگی مشترک را داشتند که فقهایی مطرح اما فاقد سابقه قضایی بودند لذا مجبور می‌شدند زمان قابل‌توجهی را برای آشنایی با ساختار پیچیده، مسائل دشوار و چالش‌های بی‌انتهای  این قوه صرف کنند؛ ایشان اولین رئیس قوه‌ای خواهند بود که با سابقه‌ای طولانی از درون قوه قضائیه برخاسته و دردها و درمان‌ها را به خوبی می‌شناسند.

به حق این ایام و لیالی شریف و  به حق مولود این ماه عزیز توفیق ایشان را از درگاه خداوند مسألت می‌کنم و امیدوارم وساوس خناسان جنی و انسی در اراده عدالت جو و انصاف طلب ایشان اثر نداشته باشد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.