به گزارش جماران؛ بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران، در حساب توییتری خود نوشت:

«‌امروز شورای اسلامی شهر تهران در حالی بررسی بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران را آغاز کرد که تنها عملکرد حدود یک سوم بودجه سال جاری در دسترس اعضای شورا است. روشن است که با چنین گزارش‌های عملکرد ناقص و پرابهامی، ساعت‌ها صرف زمان برای بررسی و تصویب بودجه تاچه‌حد بیهوده و بی‌ثمر است

‌ما اعضای شورا در حالی ساعت‌ها زمان را بر روی بررسی ردیف‌ها و جابجایی‌های چند میلیاردی میان ردیف‌ها صرف می‌کنیم که در نهایت، عدم تحقق درآمدها در سقف مصوب و پرداخت‌های علی‌الحساب حوزه مالی، اولویت‌بخشی هزینه‌کرد در ردیف‌های بودجه را به صلاحدید مدیران اجرایی واگذار می‌کند.

‌مساله دیگر نوع ارایه لایحه است، ردیف‌های بودجه آن‌قدر کلی و مبهم است که به راحتی می‌توان هزینه‌کردها را میان ردیف‌ها جابجا کرد بدون اینکه انحرافی از بودجه مصوب ثبت و گزارش شود. ردیف‌هایی تکراری و بدون تغییر که معلوم نیست ذیل‌شان چه کاری، به چه میزان و با چه کیفیتی انجام می‌شود.

‌واقعیت آن است که پادشاه عریان است و همه این لایحه چند صد صفحه‌ای هم توان پوشاندن این حقیقت عریان را ندارد که بررسی بودجه در قالب ردیف‌هایی بدون واحدهای دقیق انجام کار، بدون دسترسی به عملکرد واقعی بودجه، هدررفت زمان است و بس.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.