به گزارش جماران، رضا نصری در کانال تلگرامی خود نوشت: 

به عنوان کسی که در سال‌های اخیر از سیاست خارجه دولت روحانی و برجام دفاع کرده‌ است، خیلی وقت‌ها مورد پرسش و گاه طعنه قرار می‌گیرم که «پس حاصل این برجام شما چه شد؟» یا «اگر برجام راه درستی بود، پس چرا به این روز افتاده‌ایم؟».

با وجود اینکه چندان علاقه‌ای به «تشبیهات فوتبالی» ندارم، اما گاه مجبورم اینطور جواب دهم که:

ما طبق قوانین و مقررات فوتبال، عادلانه و جوانمردانه با تیم حریف بازی کردیم و امتیاز گرفتیم. اما در وسط بازی، کاپیتان جدید تیم حریف (ترامپ) با قلدری توپ را با دست گرفت، از این طرف زمین به آن طرف با کله به سمت دروازه ما دوید، توپ را با دست داخل دروازه پرتاب کرد و با داد و فریاد - به همراه طرفدارانش - اعلام گُل و پیروزی کرد!

تماشاچیان و طرفداران تیم ما هم در بُهت و هیاهوی ایجاد شده، تصور کردند این گُل واقعاً حساب خواهد شد؛ واقعاً ما باخته‌ایم! یا واقعاً کم‌کاری کرده‌ایم و توانایی دفاع نداریم. در نتیجه از ما دلخور شدند، پولِ بلیط‌هایشان را پس خواستند، علیه تیم خودشان شعار دادند و به قهر در حال ترک ورزشگاه شدند.

حالا هم هر چی به آن‌ها می‌گوییم «صبر داشته باشید»، «جامعه جهانی این گُل را نخواهد پذیرفت»، «به جوسازی طرف مقابل توجه نکنید»، «پیروزی او یک پیروزی کاذب، مجازی و موقت است»....باز هم تحت تاثیر فضای ورزشگاه، طرفداران و دوستان خودمان تمام تلاش‌ها را زیر سئوال می‌برند و گاه تحت تاثیر همین فضا تصمیماتی می‌گیرند که زیان‌های فراوانی برای خودشان و دیگران در پی دارد.

اما حقیقت این است که این گُل حساب نخواهد شد؛ این فضا هم دوام نخواهد آورد. اگر حتی نتوانیم این تیم متقلب را به سر عقل بیاوریم یا او را از ورزشگاه اخراج کنیم، موفق خواهیم شد با سایر تیم‌های جهان - که از رفتار و قانون‌شکنی آمریکا منزجر شده‌اند - ورزشگاه جدیدی تاسیس کنیم که در آن با قوانین واقعی - و بدون امکان دخالت متقلبین - بازی‌های دوستانه برگزار کنیم. موفق خواهیم شد نظام جدیدی ایجاد کنیم که در آن دیگر کسی قادر به تحمیل شرایط خود نخواهد شد.

فقط لازم است همه به آنچه گذشت آگاه شوند. وضعیت را به درستی تحلیل و مشکلات را به درستی ریشه‌یابی کنند؛ و به جای تشدید فضای کاذب یأس و شکست، برای حل مشکلات و عبور از بحران‌ها همراهی کنند.

اطمینان می‌دهم تیم‌شان هم خوب بازی خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.