به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«پیچیدگی مشکلات اقتصادی در شرایط حساس و خطیر امروز کشور و تنوع مسائل اقتصادی مرتبط با وظایف بانک مرکزی در حوزه ارزی، پولی، بانکی در ابعاد داخلی و بین المللی، استفاده از نظرات و دیدگاه های اقتصاددانان و صاحب نظران با افکار و نظرات متفاوت را اجتناب ناپذیر می کند. البته جمع بندی دیدگاهای متنوع و بعضا مغایر و تبدیل آنها به سیاست های مطلوب کشورمان، با وجود حجم عظیم نقدینگی، ناترازی وحشتناک برخی از بانکها و پیچیدگی های تامین و انتقال ارز و طلا در شرایط تحریمی کاری است بس مشکل.

به عزیزانی که بعضا به اشتباه در مورد استفاده از مشاورین اقتصادی با دیدگاه ها و خط فکری خاص ابراز نگرانی می کنند، این اطمینان را می دهم که در پیشبرد امور و سیاستگذاری در بانک مرکزی، ضمن تکیه بر نظرات خیل عظیم کارشناسان و مدیران توانمند بانک مرکزی، از نظرات تمامی گرایشهای فکری از دانشگاه ها و مراکز مختلف استفاده کرده و خواهم کرد.

سابقه 25 سال تدریس و تحقیق و پژوهش در اقتصاد کلان و سیاست های پولی و بانکی در دانشگاه تهران و تجارب اجرایی مکمل آن و از همه مهمتر، لطف خداوند، حقیر را یاری می دهد که تصمیمات را بر مبنای خردجمعی و مصالح و منافع ملی اتخاذ کنم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.