جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

احتمال نامزدی مشترک آفریقای شمالی برای جام جهانی ۲۰۳۰ فیفا

الجزایر و تونس قصد دارند که برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ فیفا به مراکش بپیوندند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، پادشاه مراکش چندی پیش اعلام کرد که این کشور قصد دارد برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ فیفا نامزد شود. این‌ در حالی است که اخیرا مراکش در رقابت‌ برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ مغلوب آمریکای شمالی شد. محمد هتاب، وزیر ورزش الجزایر اعلام کرد که این کشور میزبانی مشترک کشورهای آفریقای شمالی برای جام جهانی ۲۰۳۰ را بررسی می‌کند. رییس فدراسیون فوتبال تونس نیز اعلام کرده است که احتمال دارد به دو کشور دیگر آفریقای شمالی برای میزبانی جام جهانی بپیوندد.

هتاب در این باره، اظهار کرد: کشورهای غربی زیرساخت‌های لازم برای میزبانی را دارند. با مشاهده امکانات ورزشی که در حال‌ حاضر در شهرهای مختلف ما وجود دارد، ما می‌توانیم مسابقات ورزشی بزرگ را برگزار کنیم. الجزایر و مراکش روابط سیاسی متشنجی دارند. مرز این دو  کشور از سال ۱۹۹۴ بسته شده است. با این حال این دو کشور در حال بررسی سود برگزاری مسابقات جام جهانی در آفریقای شمالی هستند و احتمال دارد که برای میزبانی متحد شوند.

در صورتی که کشورهای آفریقای شمالی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ متحد شوند، احتمالا باید با کشورهای آمریکای جنوبی که قصد دارند برای میزبانی ۲۰۳۰ اقدام کنند، رقابت کنند. آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه به دنبال میزبانی متحد در جام جهانی ۲۰۳۰ هستند. مسابقات ۲۰۳۰ صدمین دوره جام جهانی فیفا خواهد بود. انگلیس نیز نامزد احتمالی میزبانی برای این دوره از جام جهانی است. تصمیم گیری درباره میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید