صمد نیکخواه در گفت‌وگو با فیبا: سن یک عدد است/ نترس بودن در DNA بازیکنان ایران است

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در گفت‌وگویی با فدراسیون جهانی از وضعیت کنونی تیم ملی در مسیر جام جهانی ۲۰۱۹ صحبت کرده‌ است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به از وضعیت تیم ملی ایران نوشته و در آن با صمد نیکخواه بهرامی گفت‌وگو داشته‌ است.

در گزارش فیبا آمده‌است:

کلمه‌ای که به ذهن می‌آید سخت‌کوشی است. قطعا بسکتبال ایران با این کلمه تعریف می‌شود. صمد نیکخواه‌بهرامی می‌گوید: ما هیچ ترسی نداریم و با قدرت مبارزه می‌کنیم. این طبیعت ورزش است و من اعتقاد دارم بازیکنان ایران این ویژگی را در DNA خود دارند.

قدرت چند سال اخیر بسکتبال آسیا رقابت‌های انتخابی جام جهانی را دور از انتظار شروع کرد. بعد از این که تیم ملی با بازیکنان جوان و استعدادهای خود در اولین دیدار باخت برای این که از حریفان در مسیر جام جهانی عقب نماند دوباره بازیکنان با تجربه‌اش را برای حضور در میدان دعوت کرد.

بازگشت نیکخواه‌بهرامی ۳۵ ساله در کنار حامد حدادی مثل برگرداندن ساعت بود و حالا تیم ملی ایران در صدر جدول گروه D قرار دارد.

او می‌گوید: به نظرم من سن تنها یک عدد است و عملکرد بازیکنان ما درون زمین اهمیت دارد نه چیز دیگر.

تیم ملی ایران که در دو دوره گذشته جام جهانی حضور دارد اکنون نیز به دنبال سومین حضور است و به دنبال ارتقای رنکینگ نهایی‌اش است. نیکخواه‌بهرامی می‌گوید: همه تیم‌ها با ۱۰۰ درصد توان خود وارد جام جهانی می‌شوند. من می‌توانم ضمانت بدهم که تیم ملی ایران نیز با توان کامل خود در جام جهانی شرکت خواهد کرد. جام جهانی اهمیت بسیار زیادی برای بسکتبال ایران و بازیکنان جوان و با تجربه دارد و من مطمئن هستم که انگیزه جام جهانی می‌تواند هرچیزی را تغییر بدهد.

تیم ملی ایران در پنجره نهایی از مرحله اول انتخابی جام جهانی به مصاف قطر و قزاقستان می‌رود. تیم ملی ایران هم آماده مبارزه است. نیکخواه بهرامی می‌گوید: چون پنجره سوم در زمان پیش فصل ما قرار گرفته ما نتوانستیم به طور کامل برای تیم ملی آماده شویم. هر دو تیم را در پنجره‌های قبلی شکست دادیم اما با این حال برای حریفان احترام زیادی قائل هستیم. با این وجود آنها باید آماده باشند تا با یک تیم ملی متفاوت از بسکتبال ایران روبه رو شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید