سد حضور تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات بین المللی شکست

شروع خوب دختران ایران در قزاقستان/ سرمربی تیم ملی در گفتگو با جی پلاس: این اولین تجربه ماست اما به موفقیت امیدواریم! / سعیده علی: بالاخره فرصت ارزیابی تیم ما رسید

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران که برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور در یک رویداد بین المللی شرکت می کند، شروع خوبی در قزاقستان داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم بانوان بسکتبال ایران که برای اولین بار در تاریخ بسکتبال ایران جمعه 25 فروردین ماه عازم مسابقات بین المللی سه نفره در قزاقستان شد؛ در اولین گام صبح امروز (شنبه) در نخستین دیدار خود مقابل ازبکستان با نتیجه‌ ۱۹ بر ۱۴ پیروز شد و بعد از ظهر امروز به مصاف قزاقستان خواهد رفت.

 

ملی‌پوشان فردا صبح با قرقیزستان بازی دارند و بعد از ظهر با تیمی دیگر از قزاقستان و در صورت پیروزی از گروه خود صعود خواهند کرد و به پلی‌آف خواهند رفت. رقابت‌های پلی آف و فینال بعد از ظهر فردا (یک‌شنبه) برگزار خواهد شد.

 

این تورنمنت بین المللی در روز های 26 و 27 فروردین ماه، به میزبانی آلماتی قزاقستان و با حضور حدود 51 تیم از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

تیم ملی سه نفره بسکتبال ایران را سعیده علی، مژگان خدادای، معصومه اسماعیلی و سارا اعتماد به سرمربیگیری افسانه حسن نایبی تشکیل می دهند.

فارغ از هر نتیجه که بانوان ایرانی در این رقابت ها کسب کنند اما نخستین اعزام آنها تحت عنوان تیم ملی به یک رقابت بین‌المللی را باید به فال نیک گرفت تا بسکتبال بانوان ایران بیش‌تر در رویدادها دیده شود و بتواند سطح خود را با دیگر کشورهای جهان مقایسه کند.

البته بانوان بسکتبالیست در دو سال گذشته یک اعزام به ترکیه و یک اردو و چند دیدار دوستانه برگزار کرده‌اند. هم‌چنین اواخر سال گذشته تیم بسکتبال سه نفره سعیده علی، دلارام وکیلی، گلاره کاکاوند با هدایت فرانک طیاری در تورنمنت سه نفره ترکمنستان حاضر شدند که با هزینه شخصی انجام گرفته بود.

افسانه حسن نایبی، سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان درباره آمادگی بسکتبالیست ها به جی پلاس گفت: این اولین اعزام بانوان به تورنمنت بین المللی است که توسط فدراسیون صورت گرفته است. 51 کشور از سراسر دنیا در این تورنمنت حضور دارند. این رقابت ها بسیار فشرده است. تیم های حاضر در این مسابقات رزومه و سابقه زیادی دارند ولی تیم ایران اولین حضور خود را تجربه می کند. تیم ملی ایران تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است و تقریبا به آمادگی خوبی رسیده است. امیدوارم بانوان ایران در حد توانایی خود بتوانند قابلیت های خود را به نمایش بگذارند. خوشحالیم که در اولین گام هم توانستیم ازبکستان را شکست دهیم.

سعیده علی کاپیتان تیم ملی سه نفره بسکتبال ایران ضمن ابراز خوشحالی از این اعزام، اظهار کرد: این تورنمنت فرصت خوبی برای تیم ملی بسکتبال ایران است. ما تاکنون به صورت رسمی به تورنمنت خارجی اعزام نشده ایم و می خواهیم برای اولین بار در این مسابقات، سطح بسکتبال خود را با دیگر کشورهای حاضر در این مسابقات مقایسه کنیم. خرسندیم از اینکه بالاخره فرصت ارزیابی تیم ما در چنین سطحی فرا رسید.

به گزارش جی پلاس؛ در اواخر سال گذشته فدراسیون جهانی بسکتبال این نوید را به بانوان مسلمان داد تا جواز قطعی حجاب را به آن‌ها دهد. این اعزام بانوان به مسابقات بین المللی از یک سو و برگزاری دیدار نمادین دو تیم گاز تهران و کوشا سپهر سبلان در روز پنج‌شنبه با حضور نماینده فدراسیون جهانی بسکتبال از سوی دیگر می تواند سبب کسب مجوز حجاب بانوان باشد. فدراسیون جهانی بسکتبال قرار است جلسه‌ای را در این رابطه اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار کند.

دیدگاه تان را بنویسید