سلطانی فر: باید زمان اسکی کردن را به ۶ تا ۸ ماه ارتقا دهیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: باید زمان اسکی کردن را به ۶ تا ۸ ماه ارتقا دهیم و زمینه توسعه اسکی در استان اردبیل و آذربایجان شرقی توسعه پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با حضور در مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا که در دربندسر در حال برگزاری است، گفت: جای همه مردم ایران اینجا خالی است. هوای مطبوع و شرایط بسیار خوبی در اینجا حاکم است. مسابقات قهرمانی آسیا آبرومندانه توسط فدراسیون و مردم محلی مهیا شده است. خوشبختانه در این رویداد آسیایی از ۱۰ کشور دیگر حضور پیدا کردند و ورزشکاران ما موفق شدند مدال‌های خوش‌رنگی کسب کنند. آنها دو طلا، ۵ نقره و ۵ برنز در اولین دور مسابقات قهرمانی آسیا که در ایران برگزار می‌شود کسب کردند.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما در کشورمان پیست‌های اسکی بدی نداریم و روبه گسترش است. در استان‌های سردسیر فکر می‌کنم باید پیست‌های اسکی را گسترش دهیم. ما استعدادهای خوبی در بخش جوانان داریم، اما به دلیل اینکه زمان اسکی‌ کردن در ایران به خاطر شرایط آب و هوایی محدود است، نهایتاً ۴ یا ۵ ماه بیشتر اسکی‌بازان نمی‌توانند در ایران اسکی بازی کنند و به آن درجه استاندارد نمی‌توانند برسند. اروپایی‌ها معمولاً به دلیل شرایط آب و هوایی ۱۰ تا ۱۱ ماه اسکی می‌کنند. ما طبق تعاملاتی که با فدراسیون اسکی داشتیم،‌برنامه‌ریزی بلندمدت داشته‌ایم تا پایمان را از آسیا فراتر بگذاریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: باید نوسازی کنیم و پیست‌هایمان را ارتقا دهیم. ما باید این زمان ۴ تا ۵ ماهی را که اسکی‌بازان در ایران اسکی بازی می‌کنند با انتقال اردوها به استان‌های سردسیر به ۶ تا ۸ ماه ارتقا دهیم. در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت با فدراسیون اسکی به این تفاهم رسیده‌ایم.

سلطانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما باید کاری کنیم این ورزش مفرح و مفید در بحث ورزش همگانی فراگیر شود و همه مردم استفاده کنند. در بخش قهرمانی نیز قهرمانان زیادی در آسیا و جهان داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌های حمایتی از فدراسیون اسکی دارید، گفت: ما در قالب برنامه چهار‌ونیم تا پنج ساله و تا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در بحث سخت‌افزاری، نوسازی، گسترش و فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی برنامه‌ریزی کنیم. این ورزش است که از لحاظ اقتصادی توجیه دارد که بخش خصوصی وارد شود. باید در استان‌های سردسیر مثل استان اردبیل و آذربایجان شرقی که توسعه پیست موجود است، شرایط را فراهم کنیم، البته توسعه پیست در حال انجام است. ان‌شاءالله بتوانیم به امید خدا این برنامه ۵ ساله را از ابعاد مختلف گسترش دهیم. در بخش خصوصی رغبت داریم و باید از آنها استفاده کنیم تا تعداد قهرمانان را در میادین بین‌المللی گسترش دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید