موزه هنرهای معاصر دچار کمبود بودجه است

الیور ویک موزه‌دار سابق بنیاد بیلر است که چندین بار برای همکاری‌های مختلف با «موزه هنرهای معاصر تهران» به ایران سفر کرده است؛ او می‌گوید: موزه هنرهای معاصر دچار کمبود بودجه است و به پول زیادی نیاز دارد تا اداره شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، الیور ویک وی اظهار می‌کند: تیم و مدیریت خوبی در موزه هنرهای معاصر وجود دارد، تیم و کارمندان کارشان را خوب انجام می دهند. اگر بخواهید حقیقت را بشنوید و بخواهم وضعیت غرب مانند موزه‌های اروپا را با ایران مقایسه کنم موزه هنرهای معاصر دچار کمبود بودجه است و به پول زیادی نیاز دارد تا اداره شود.

او در ادامه تاکید می‌کند: پیام من به مردم ایران و مسوولان این است که موزه به بودجه سخاوتمندانه‌ای احتیاج دارد. ساختمان آن قدیمی است و احتیاج به مرمت و نزدیک شدن به استانداردهای جدید دارد.

الیور ویک اظهار می‌کند: من فکر می‌کنم دستگاه‌های کنترل هوا (دما) کار می‌کنند اما بعد از 40 سال به دستگاه های جدیدی نیاز است.

موزه‌دار سابق بنیاد بیلر می‌گوید: آثار هنری موجود در موزه کلکسیون عالی‌ای است، آن‌ها در شرایط خوبی نگهداری شده‌اند اما نکته حیاتی این است که همانند انسان که برای چکاپ به پزشک مراجعه می‌کند، آن‌ها نیز نیاز به چک شدن دارند. برای اینکار نیز به بودجه کافی و امکان همکاری با کارشناسان نیاز است. هر هنرمندی تخصص خود را دارد مهم است موزه به این دانش‌ها دسترسی داشته باشد.

او اضافه می‌کند: در حال حاضر علاقه روی بیشتری روی آثار موزه وجود دارد، تعداد زیادی از آثار نیاز به چک شدن دارند پیش از اینکه برای نمایش به کشورهای دیگر قرض داده شوند.

موزه‌دار سابق بنیاد بیلر بار دیگر درباره بودجه موزه سخن می گوید و تاکید می‌کند: اگر پول باشد می‌توان کارهای بیشتری انجام داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید