افتتاحیه های جدید گالری های تهران:

از «هذیان» هنرمند ایرانی تا سفر به قصر کافکا!

هنرمندان حوزه تجسمی جمعه این هفته با افتتاح 27 نمایشگاه متنوع از گونه‌های مختلف هنری گرمابخش محیط گالری ها و نگارخانه های تهران شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سومین جمعه از بهمن ماه نه به شیرینی هفته گذشته ولی با افتتاح 27 نمایشگاه به استقبال علاقه‌مندان رفته است.

در این هفته دوستداران این هنر هم 41 فرصت برای گالری گردی در پایتخت و بازدید از نمایشگاه هایی که از هفته گذشته برپا شده‌اند دارند.

تنوع گونه‌های هنری که در هفته های اخیر عنصر گمشده افتتاحیه‌ها به شمار می‌آمد، این هفته نه مانند جمعه گذشته بلکه بسیار متنوع تر است و در نمایشگاه‌هایی که این جمعه افتتاح می‌شوند، هنرهای نقاشی، عکس، چیدمان، مولتی مدیا، چاپ، کلاژ، سفال و مجسمه به چشم می‌خورد.

دهمین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر این روزها میزبان علاقه‌مندان و مخاطبان هنر است تا به بازدید از آثار هنرمندان حاضر در این رویداد فرهنگی هنری بپردازند. به تازگی هم بخش بین الملل جشنواره برای بازدید علاقه مندان افتتاح شد.

موزه هنرهای معاصر هم این روزها میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمند سرشناس علی اکبر صادقی است که علاقه‌مندان می توانند از آن بازدید کنند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به جزییات نمایشگاه‌های این هفته (جمعه 20 بهمن) افتتاح می‌شوند، هنرمندان و آثاری که برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته‌اند.

گالری آب انبار: نمایشگاه گروهی مولتی مدیا با آثاری از سیما خاتمی، فری شمس و میترا فرهانی 20 بهمن تا 25 اسفند برگزار می‌شود.

گالری آریا: نمایشگاه آثار داریوش مهاجر با عنوان «شناسنامه اعداد اصلی در جدول 9 تایی لگو» 19 تا 29 بهمن‌ماه برقرار است.

گالری امکان: آثار داریوش حسینی با عنوان «هذیان» 20 بهمن تا هفتم اسفندماه میزبان علاقه‎مندان به هنر است.

گالری خط سفید: نمایشگاه انفرادی نقاشی شیده ضرابی با عنوان «نادیده‌ها» 20 بهمن افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 30 بهمن ادامه دارد.

خانه هنر مَسچوب: نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه و چاپ دستی با آثاری از سیروس آقاخانی، ثمیلا امیر‌ابراهیمی، حجت امانی، مهدی حسینی، رضا خدادادی، سعید خضایی، حسینعلی ذابحی، سعید روانبخش، همایون سلیمی، آذرخش عسکرى، فرشته غازی‌راد، جلال‌الدین مشمولی، علی مشهدی‌الاصل، مینا نوری، رضا هدایت، لیندا ولفزگروبر، میکیو واتانابه، روبرتو کازیراکی و مسعود مجذوبی 20 بهمن تا 20 اسفند برپا می‌شود.

گالری دنا: نمایشگاه گروهی چاپ و چیدمان «تکرار» با آثاری از علیرضا بهراملو، الناز دستیاری، رزیتا نصرتی، لادن ذوالفقاری‌نژاد، شادی سعیدی، مونا حسین‌زاده، شیدا گرجی‌دوز، سهراب نبی‌پور، سعیده میقانی و زهرا نازلی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند 20 تا 26 بهمن ‌ماه برای دیدن آثار این هنرمندان مراجعه کنند.

گالری دید: نمایشگاه گروهی هنرجویان محسنی کرمانشاهی با آثاری از فریبا آقایی، معصومه احمدی، پرستو اسکندری، نازگل دهقان، رضا رازقندی، مریم رحیمی، پریسا رضایی، هما شاکریان، مریم شاهرخی، محمد فرزانه، کامران قاسمی‌وند، علیرضا مرادی، مهدیس مهرجو 20 تا 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.




گالری زرنا: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «امید» 20 تا 25 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

گالری زمان هنر: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «زمانی، نگاهی» 20 تا 25 بهمن ماه برگزار می‌شود.

گالری سایه: نمایشگاه نقاشی رضا صمدانیان با عنوان «شرایط موجود» 20 تا 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.

گالری سیحون: آثار نقاشیخط و سفال بهروز زیندشتی با عنوان «زرین خط» 20 بهمن تا 9 اسفند ماه  نمایش داده می‌شود.

گالری سهراب: نمایشگاه «سرگشتگی» فرناز حقیقت‌پرست 20 تا 25 بهمن ماه برپا می‌شود.

گالری شکوه: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «صور خیال» در این گالری برگزار می شود و علاقه‌مندان می‌توانند 20 تا 25 بهمن ماه برای تماشای این آثارمراجعه کنند.

گالری شیث: نمایشگاه نقاشی الهه نیک‌پی با عنوان «خلوتگاه خیال» 20 تا 25 بهمن ماه برگزار می‌شود.

گالری شیرین: نمایشگاه «تعادل متضاد» با آثاری از موریل رودولوس هنرمند فرانسوی روز جمعه 20 بهمن ماه افتتاح و تا 9 اسفند میزبان هنردوستان است.

گالری کاوه: نمایشگاه گروهی زیورآلات دست‌ساز با عنوان «کهربا» 20 تا 25 بهمن برگزار می‌شود.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی نوشین ایپکچی 20 تا 25 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

گالری محسن: نمایشگاه آثار ساسان ابری با عنوان «در معرض» 20 بهمن تا 11 اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین پروژه‌های محسن (پاسیو) میزبان نمایشگاه «مراتب نزول سنمار در قصر کافکا» بهرنگ صمدزادگان است، این نمایشگاه نیز 20 بهمن تا 11 اسفندماه میزبان هنردوستان است. 

گالری نگر: نمایشگاه گروهی هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان منتخب گالری به مناسبت دومین سالگرد تاسیس این گالری، 20 تا 26 بهمن ماه برگزار می‌شود.

گالری هپتا: نمایشگاه کلاژ و اینستالیشن صبا مهاجرپور و فرناز مزین با عنوان «خفتگی ابدی» 20 بهمن تا دوم اسفند برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه گروهی هنر دیجیتال به کوشش پژمان دیانی 20 تا 25 بهمن‌ماه در طبقه دوم این گالری برپا خواهد شد.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه انفرادی نقاشی کاتیا داراب 20 تا 25 بهمن ماه برپا می‌شود.

گالری ویستا: نمایشگاه انفرادی ویدئو، عکس و چیدمان لیلا جوینده با عنوان «افتاده» و نمایشگاه چیدمان علی اعتبار با عنوان «کوره راه» 20 تا 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.

گالری یاسمین: نمایشگاه سرامیک «صد خیال» مهناز دینیان 20 تا 26 بهمن‌ماه برپا می‌شود. همچنین نمایشگاه نقاشی مژگان صالحی نیز 20 تا 26 بهمن ماه در این گالری به نمایش درخواهد آمد.

 

دیدگاه تان را بنویسید