جی پلاس؛

پست های جنجالی و دغدغه اصلاح دروازه بان پرسپولیس!

دروازه بان سال های گذشته پرسپولیس در فضای مجازی انتقاد تندی را علیه بیرانوند مطرح کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با ارائه یک بازی ضعیف با نتیجه سه بر یک مغلوب السد قطر شد. با توجه به بازی هفته اول این تیم برابر نسف قارشی ازبکستان و همچنین حال و روز قرمزها در لیگ کمتر کسی تصور می کرد آن ها بازی ضعیفی را برابر این تیم عربی به نمایش بگذارند.

بعد از این بازی انتقادات زیادی به کادرفنی و بازیکنان صورت گرفت که بیشترین آن ها متوجه برانکو و ترکیب او بود.

علیرضا بیرانوند  از جمله بازیکنانی است که از همان ابتدای فصل مورد هجمه منتقدان قرار گرفت و بعضا عنوان می کردند او هرگز در حدو اندازه های یک دروازه بان مطمئن نیست. برخی دفاع خوب تیم ملی و پرسپولیس را عامل کم گل خوردن این دروازه بان عنوان کردند، نه توانایی شخص بیرانوند.

حتی خود بیرانوند هم برخی از انتقادها را قبول دارد و می داند مدت هاست که از روزهای اوج خود فاصله گرفته اما فراموش کردن روزهای طلایی این دروازه بان شاید بی مهری نسبت به او باشد. همان روزهایی که باعث شد پرسپولیسی ها برای بستن قرارداد با این دروازه بان اصرار داشته باشند.

در دیدار پرسپولیس با السد قطر کارشناسان معتقدند کل بازیکنان پرسپولیس ضعیف ظاهر شدند و دفاع و هافبک دفاعی های این تیم اشتباهات فراوانی داشتند که منجر به رقم خوردن این نتیجه شد. قطعا عکس العمل های بهتر بیرانوند می توانست از خوردن سه گل این تیم جلوگیری کند اما نمی توان این دروازه بان را مقصر صددرصد گل ها دانست.

بعد از این اتفاق "وحید قلیچ" یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در اعتراض به شیوه دروازه بانی بیرانوند پستی را در صفحه مجازی خود در اینستاگرام منتشر کرد. صرف نظر از درست یا نادرست بودن انتقادهای قلیچ به بیرانوند الفاظ و جملاتی که خطاب به دروازه بان فعلی پرسپولیس نوشته شده بود مناسب نبود.

در این میان شاید انتظارها از پیشکسوتی که بیش از 12 سال در تیم پرسپولیس بوده، بیشتر است.

زمانی که دو دروازه بان از دو نسل متفاوت اما از یک تیم اینگونه در فضای مجازی با یکدیگر صحبت کنند نمی توان انتظار داشت که نسل های بعدی و حتی تماشاگران در استادیوم ها رفتار خوبی داشته باشند! رفتارهای بازیکنان و پیشکسوتان نسبت به یکدیگر قطعا بر رفتارهای روی سکوی ورزشگاه ها هم تاثیرگذار است.

همین کلمات و شیوه انتقادی قلیچ باعث واکنش هایی از سوی برخی از هواداران در صفحه مجازی او شد. واکنش هایی که اصلا در شان دروازه بانی که سال ها برای تیم پرطرفدار پایتخت بازی کرده، نبود. رفتارها و کامنت هایی که برخی هواداران زیر پست وحید قلیچ گذاشتند اصلا قابل قبول نبود و انتظار می رفت احترام بیشتری برای یک پیشکسوت قائل شوند. اما شاید شیوه بیان انتقاد خود وحید قلیچ خانی سبب شد که این واکنش ها صورت بگیرد.

البته قلیچ خانی ساعاتی بعد از این هیاهو، فیلمی در اینستاگرام خود قرار داد و از این رفتار هواداران پرسپولیس انتقاد کرد. وحید قلیچ از جمله بازیکنان باتعصب باشگاه پرسپولیس است اما این شیوه انتقاد از بیرانوند آن هم در شرایط فعلی کار درستی نبود؛ چرا که شاید از این به بعد از جملات او برای تضعیف روحیه بیرانوند بارها و بارها مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر بیرانوند دروازه بان شماره یک تیم ملی است  هرچند که مشخص نیست او در جام جهانی هم دروازه بان شماره یک هست یا نه اما به نظر نمی رسد این شیوه انتقاد کمکی به پیشرفت او کند.

دیدگاه تان را بنویسید