حاتم‌نژاد: هاکی ایران پتانسیل حضور در المپیک را دارد

برترین دروازه‌بان هاکی جهان گفت: هاکی ایران با جایگاهی که در رقابت‌های جام جهانی به دست آورد ثابت کرد توانایی حضور در المپیک را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ساسان حاتم‌نژاد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رقابت‌های هاکی برلین پنجمین دوره رقابت‌های جام جهانی بود که برگزار شد. تیم ایران در دوره‌های قبل توانسته بود عناوین نهم و چهارم را به دست بیاورد و در این دوره هم توانستیم بر سکوی سوم جهان قرار بگیریم.

وی در ادامه افزود: در شرایطی عنوان سومی جهان را به دست آوردیم که در گروه سختی قرار داشتیم. اتریش قهرمان جهان، روسیه، بلژیک که عنوان نایب قهرمانی المپیک ریو را در کارنامه دارد و جمهوری چک تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند که بازی‌های بسیار خوبی را برابر آنها ارائه کردیم.

دروازه‌بان تیم ملی هاکی کشورمان خاطر نشان کرد: در بازی با آلمان میزبان جام جهانی هاکی، جمعیت زیادی به سالن مسابقات آمده بود و تشویق تماشاگران باعث شده بود که صدای من به هم‌تیمی‌هایم نرسد، اما مقابل این تیم نیز بازی خوبی را نسبت به دوره قبل داشتیم.

حاتم‌نژاد یادآورشد: در حالی از این گروه سخت صعود کردیم که شرایط و امکانات ما برای آماده‌سازی جهت حضور در جام جهانی خیلی مطلوب نبود. تیم ما مربی دروازه‌بانی نداشت و پزشکی در کنارمان نبود. من در خلال مسابقات مصدوم شدم، اما پزشکی کنار تیم ما نبود. ما در این شرایط بر سکوی جهانی قرار گرفتیم و انتظار داریم پتانسیل و توانایی هاکی ایران را باور کنند و حمایت‌هایی از این رشته بیشتر صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه همه رشته‌های ورزشی را به یک چشم نمی‌بینند. در بازی‌های آسیایی اینچوئن سهمیه گرفتیم، اما وزارت ورزش و جوانان اجازه نداد تیم هاکی ایران در این رقابت‌ها شرکت کند. با این حال به فوتبال این اجازه داده شد که در بازی‌های آسیایی اینچوئن حاضر شود که نتیجه‌ای هم کسب نکرد.

برترین دروازه‌بان هاکی جهان تأکید کرد: زمان زیادی تا بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی نمانده است. اگر سهمیه این رقابت‌ها را می‌خواهیم باید اردیبهشت ماه در مسابقات بنگلادش شرکت کنیم. چهار سهمیه در این رقابت‌ها توزیع می‌شود. تیم ایران توانایی و پتانسیل کسب سهمیه هاکی چمنی را در بنگلادش را دارد، اما حمایتی از این تیم نمی‌شود.

حاتم‌نژاد در خاتمه تصریح کرد: حدود دو سال که هاکی چمنی تعطیل است. امیدوارم مسئولان ورزش به فکر باشند و فضا را برای حضور در مسابقات بنگلادش و کسب سهمیه برای تیم ایران فراهم کنند. این تیم توانایی حضور در المپیک توکیو را نیز دارد. ما به حمایت و امکانات بیشتر نیاز داریم. حالا که مدال جهانی را کسب کردیم و توانایی‌مان ثابت شده نوبت حمایت‌های مسئولان ورزش رسیده است تا مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی و المپیک را با رشته‌های دیگر نیز تجربه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید