به دلیل مشکلات مالی نتوانستم در لیگ کاراته‌وان شرکت کنم

گنج زاده: اگر از کاراته مدال المپیک می‌خواهند، باید از لحاظ مالی حمایت کنند

دارنده نشان طلای مسابقات کاراته‌وان پاریس گفت: اعزام به لیگ‌های جهانی هزینه بسیار زیادی دارد و اگر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک از کاراته در المپیک مدال می‌خواهد باید از لحاظ مالی این فدراسیون را حمایت کند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، سجاد گنج‌زاده در واکنش به تازه‌ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته، که وی به عنوان سنگین وزن کاراته کای ایران همچنان در صدر است، گفت: خوشبختانه در لیگ جهانی کاراته‌وان پاریس مدال طلای مسابقات را کسب کردم. پس از بازگشت مرحله جدید اردوها هنوز آغاز نشده است. البته تعدادی از کاراته‌کاها راهی مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان شده‌اند، امیدوارم بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند، خیلی دوست داشتم در کاراته‌وان دبی حضور داشته باشم، اما با توجه به مشکلات مالی نتوانستم به این رقابت‌ها اعزام شوم. حضور در مسابقات لیگ‌های جهانی طبق برنامه‌ ریزی فدراسیون جهانی است و این موضوع برای همه دنیا به این شکل است و تنها اینطور نیست که کاراته ایران بخواهد در لیگ‌های جهانی شرکت کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: برای حضور در کاراته‌وان هلند که  قرار است اسفندماه برگزار شود، فدراسیون برنامه‌ریزی کرده تا تیم ملی در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. من به دلیل مشکلات مالی نتوانستم در لیگ کاراته‌وان شرکت کنم و از آن طرف هم فدراسیون از لحاظ مالی توانایی اعزام را نداشت به همین دلیل تمام تمرکزم را گذاشته‌ام تا در مسابقات کاراته‌وان هلند به همراه تیم ملی در این مسابقات حضور داشته باشم و به امید خدا بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید فدراسیون کاراته را از لحاظ مالی حمایت کند، گفت: اعزام به لیگ‌های جهانی هزینه بسیار زیادی دارد و اگر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک از کاراته در المپیک مدال می‌خواهد باید از لحاظ مالی این فدراسیون را حمایت کند به هر حال حضور در کاراته‌وان‌ها برای کسب سهمیه المپیک خیلی مهم است اما فدراسیون از لحاظ مالی توانایی اعزام به مسابقات را ندارد. به هر حال اگر از کاراته در المپیک مدال می‌خواهند باید کاراته را نیز از لحاظ مالی حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مالی ملی‌پوشان را بیش از اندازه آزار می‌دهد، گفت: اکثر بچه‌های تیم ملی متأهل هستند و مشکلات مالی دارند. وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌ای به ملی‌پوشان داشته باشد به هر حال ما منبع درآمدی نداریم و هیچ شغلی نیز برای ما هنوز در نظر گرفته نشده است. چند ماهی است طبق قانون برای استخدام اقدام کردم و اداره کل استان تهران پیگیر این موضوع است البته سازمان برنامه و بودجه کشور باید این موضوع را تأئید کند تا بتوانم در اداره کل شاغل شوم.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم دانشگاه آزاد در سوپرلیگ کاراته چطور است، گفت: خوشبختانه شرایط تیم دانشگاه آزاد در سوپرلیگ کاراته ایده‌آل است. هفته آخر دو بازی سخت مقابل مناطق نفت‌خیز جنوب و تیم تعاون داریم که فکر می‌کنم قهرمانی در هفته پایانی مشخص می‌شود. اینکه همه تیم‌ها تا هفته پایانی تلاش می‌کنند خیلی جذاب است و همینکه تکلیف قهرمانی سوپرلیگ در هفته پایانی مشخص می‌شود نشان می‌دهد که کیفیت لیگ بسیار بالا است. جا دارد از مسئولان سازمان لیگ برای برنامه‌ریزی که انجام داده‌اند تشکر کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید