تارتار: بازیکنان پارس جنوبی فراتر از انتظار ظاهر شدند/ پرسپولیس خودش را از لیگ ایران جدا کرد

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی گفت: پرسپولیس خودش را از لیگ ایران جدا کرده و در این فصل هم با اختلاف قهرمان می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال پارس جنوبی که اولین نیم‌فصل حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند در نیم فصل اول نتایج درخشانی گرفت و هفته‌ها صدرنشین لیگ بود. برخی تصور می‌کردند بردهای پارس جنوبی اتفاقی است اما این تیم با سرمربیگری مهدی تارتار که مربی جوان و با دانشی است نتایج خیره‌کننده‌ای را به دست آورد و در پایان هفته بیست و دوم بالاتر از بسیاری از تیم‌های مدعی، مثل استقلال و تراکتورسازی قرار گرفته است.

با مهدی تارتار گفت‌وگویی به شرح زیرانجام دادیم.

در بازی با سایپا به مساوی رضایت دادید؟

سایپا در هفته‌های گذشته نتایج خوبی گرفته بود و شرایط روحی و روانی خوبی داشت آنها توانستند مقابل پارس جنوبی به خوبی ایستادگی کنند در نیمه دوم ما بهتر از حریف بودیم و می‌توانستیم برنده مسابقه شویم. هرچند نتیجه مساوی هم عادلانه بود اما این مساوی به درد هیچ‌کدام از تیم‌ها نخورد.

در این مسابقه شما حامد نورمحمدی و وحید حمدی‌نژاد را که بازیکنان اصلی‌تان بودند سکونشین کردید که ظاهراً به خاطر بازی ضعیف‌شان مقابل استقلال بود.

ملاک من برای انتخاب ۱۱ بازیکن و فهرست ۱۸ نفره تیم عملکرد بازیکنان در زمین مسابقه و تمرینات است این دو بازیکن هم به تشخیص کادر فنی در بازی با سایپا در فهرست تیم قرار نداشتند اما این بازی دلیل نمی‌شود که ارزش‌های آنها را نادیده بگیریم. این دو بازیکن برای تیم پارس جنوبی زحمات زیادی کشیده‌اند.

ظاهراً هیچ توجهی به نام‌ها برای تعیین ترکیب تیم‌تان ندارید.

کسانی که من را می‌شناسند می‌دانند در هر تیمی که بوده‌ام عملکرد بازیکنان در تمرین و زمین مسابقه برایم ملاک بوده است و کیفیت بازیکنان و نحوه بازی آنها اهمیت دارد و این مسئله تعیین‌کننده ترکیب اصلی است نه نام‌ها.

هفته بیست و سوم هم باید به مصاف تیم پدیده بروید.

پدیده واقعاً یکی از بهترین تیم‌های لیگ است که کسر شش امتیاز از سوی فیفا بر روی این تیم تأثیر منفی گذاشت پدیده بازیکنان خوبی دارد و تیم با کیفیتی است بازی بسیار سختی مقابل این تیم خواهیم داشت. تیم پارس جنوبی هم ثابت کرده که کیفیتش اتفاقی نیست. ما در پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر در جمع پنج تیم برتر مسابقات هستیم.

فکر می‌کنید شناخت تیم‌ها از یکدیگر باعث شده که پارس جنوبی در دور برگشت هنوز بردی به دست نیاورد.

بحث شناخت تیم‌ها مهم است اما یکی از اصلی ترین دلایلی است که ما از پیروزی دور مانده‌ایم اشتباهات داوری است. در پنج بازی از هفت بازی دور برگشت از ناحیه داوری ضرر کرده‌ایم ضمن اینکه بدشانس هم بوده‌ایم. اما همه کارشناسان داوری اذعان دارند که ما روی اشتباهات داوری متضرر شده‌ایم. بازیکنان پارس جنوبی تا همین‌جا هم کار بزرگی کرده‌اند و فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند. با وجود برخی مشکلاتی که داشته‌ایم آنها فراتر از انتظار بوده‌اند. ضمن اینکه ما در نیم‌فصل اول نتایج بسیار خوبی گرفتیم ولی به خاطر شرایطی که گفتم نتوانستیم در نیم‌فصل دوم هنوز نتایج مورد نظرمان را بگیریم.

مشکل مالی باشگاه که باعث شد برخی از بازیکنان مثل نانگ از تیم‌تان جدا شوند هم در این مسئله تأثیرگذار بود؟

مشکلات وجود دارد و فقط هم مختص تیم و باشگاه ما نیست همه تیم‌ها مشکل مالی دارند ضمن اینکه با قانونی که مجلس تصویب کرده دولت نمی‌تواند در لیگ برتر برای تیم‌ها هزینه کند. به نظر من این قانون به فوتبال ما و به خصوص تیم‌های دولتی ضربه زده و باید اصلاحی در این زمینه صورت بگیرد.از مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی هم تشکر می‌کنم که همواره برای رفع مشکلات باشگاه تلاش می‌کند و هفته گذشته نیز ۱۰ درصد دیگر از مبلغ قراردادها پرداخت شد و مدیریت باشگاه در تلاش است که مابقی مطالبات هم پرداخت شود.

فکر می‌کنید قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر قطعی شده است؟

در نیم‌فصل اول هم گفتم که پرسپولیس در دو سه سال گذشته خودش را از لیگ ایران جدا کرده و فراتر از تیم‌های دیگر است. تقویت بازیکنان و همچنین ثبات در این تیم باعث شده که در این فصل هم قهرمانی را متعلق به پرسپولیس بدانیم اما برای نایب قهرمانی چند تیم تلاش می‌کنند ما هم تا روز آخر امید داریم و برای کسب سهمیه تلاش خواهیم کرد تا دل هواداران‌مان را شاد کنیم. در پایان هم می‌خواستم از هواداران تیم پارس جنوبی تشکر کنم که همواره ما را حمایت کرده‌اند در بازی با سایپا هم اگرچه نتوانستیم پیروز شویم اما هواداران ما را حمایت و تشویق کردند و حتی بعد از بازی هم مورد تشویق آنها قرار گرفتیم که از آنها تشکر می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید