تیم ملی تنیس ایران به داستان تکراری سقوط به گروه سه آسیا پایان می‌دهد؟

تیم ملی تنیس ایران در حالی باید رقابت خود را در گروه دو دیویس کاپ آغاز کند که انتظار می رود به داستان تکراری رفت و آمد بین گروه دو و سه آسیا پایان دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی تنیس ایران از ۱۴ بهمن باید رقابت خود را در گروه دو دیویس کاپ آغاز کند. ایران دو بازی سرنوشت ساز را دارد و در صورت شکست در هردو بازی به گروه سه آسیا سقوط خواهد کرد از این رو رقابت‌های مهمی در انتظار تیم ملی تنیس است.

تنیس‌بازان ایران در نخستین دیدار خود  به مصاف هنگ کنگ می‌روند و اگر این تیم را شکست دهند نفس آسوده‌ای می‌کشند چراکه در گروه دو ماندنی می‌شوند و فقط باید برای صعود از گروه دو تلاش کنند. اما در صورتی که برابر هنگ کنگ شکست بخورند در این صورت کار برای ملی پوشان سخت خواهد شد چراکه اگر بازی دوم را هم ببازند در این صورت باید با گروه دو آسیا وداع کنند.

البته ایران در شرایطی به مصاف هنگ کنگ می رود که از وجود بازیکنان با سابقه ای بهره می برد. انوشا شاهقلی، اشکان شکوفی، شاهین خالدان و محسن حسین زاده چهره‌های نام آشنای تنیس ایران هستند که سال‌ها سابقه پوشیدن تیم ملی را دارند و در کنار امیر حسین بادی جوان ترکیب تیم ملی را تشکیل می دهند. هر چند که تکلیف سرمربی تیم ملی دیر مشخص شد اما ملی‌پوشان ایران تجربه حضور در میادین مختلفی دارند و با توجه به سوابقی که دارند انتظار می‌رود به راحتی بازی را به هنگ کنگ واگذار نکنند.

آخرین مرتبه‌ای که تیم ملی تنیس ایران برابر هنگ کنگ بازی کرد، مربوط به سال ۲۰۱۶ بود که ایران در مرحله گروهی دسته سه آسیا با نتیجه ۲بر یک هنگ‌کنگ را شکست داد.

 به هر حال با توجه به اینکه در این سال‌ها بارها شاهد بودیم ایران بین دسته دو  و سه آسیا در حال رفت و آمده بوده انتظار می‌رود به این وضعیت پایان داده و  برای صعود به دسته یک آسیا تلاش کند نه اینکه همچنان در گیر  ماندن یا رفتن از گروه دو آسیا باشند.

*نتایج تیم ملی تنیس ایران در پنج سال اخیر:

سال۲۰۱۷:

در گروه دو آسیا بازی کرد و در نخستین دیدار به پاکستان باخت اما در بازی دوم ویتنام را شکست دادو در گروه دو باقی ماند.

سال ۲۰۱۶:

در گروه سه آسیا قرارداشت که در مرحله گروهی هنگ کنگ، جزایر پاسیفیک و ترکمنستان را شکست دادو در دور دوم سوریه را مغلوب کرد و به گروه دو آسیا صعود کرد.

سال ۲۰۱۵:

در گروه دو آسیا بود و دوبازی خود را برابر اندونزی  و کویت واگذار کرد و به گروه سه سقوط کرد.

سال ۲۰۱۴:

در گروه سه آسیا بازی کرد. در مرحله گروهی لبنان، سنگاپور و امارات را شکست داد و در دور دوم هم سوریه را از پیش رو برداشت  و به گروه دو آسیا صعود کرد.

سال ۲۰۱۳:

در گروه سه آسیا حضور داشت. در مرحله گروهی برابر مالزی  و هنگ کنگ شکست خورد و عمان را برد. در دور دوم جزایر پاسیفیک و امارت را شکست داد و مقام پنجم گروه سه را به دست آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید