رئیس فدراسیون دوومیدانی:

تیم ملی دوومیدانی ایران شانس اول قهرمانی آسیا است

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا، ایران شانس اول قهرمانی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجید کیهانی در نشست خبری خود با هدف بررسی و پاسخ به سوالات خبرنگاران قبل از مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا اظهار کرد: ۱۸ یا ۱۹ کشور آسیایی در این مسابقات حضور خواهند داشت. در جلسه تکنیکان ۱۸ کشور به ثبت رسید اما گویا عمان نیز به ایران آمده و قرار شد که این کشور نیز پذیرش شود. بنابراین با حضور عمان ۱۹ کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت.
او افزود: ما سعی می‌کنیم این  مسابقات خوب برگزار شود، در این مسابقات قهرمانان خوبی حاضر هستند.
رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: مشکلاتی در بستر برگزاری وجود دارد چون ما کمی در میزبانی کم‌تجربه هستیم. ممکن است که تیم برگزاری مشکلاتی را داشته باشند اما ما سعی کردیم تا همه چیز مهیا باشد.
وی ادامه داد: در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب نیز کار زیادی انجام داده‌ایم تا برای مسابقات آماده شود. امیدواریم که مشکلی در برگزاری این مسابقات به وجود نیاید.

رئیس فدراسیون دو و میدانی در مورد برآورد هزینه‌ها این مسابقات اظهار کرد: تقریباً بیشترین هزینه مسابقات را اسپانسر تقبل کرده است، تا اینجای کار که مشکلی وجود نداشته است. این رقابت‌ها هزینه زیادی از جهت خرید تجهیزات، تعمیر استادیوم، هزینه ایاب و ذهاب و ..  وجود داشته است، ولی خدارا شکر پرداخت شده است. امیدواریم که در ادامه راه نیز مشکلی به وجود نیاید.

 کیهانی در ادامه افزود: کشورهای قطر چین، قزاقستان، ایران، ژاپن از تیم‌های خوبی هستند و مقام قهرمانی بین این تیم‌ها تقسیم خواهد شد. همه این تیم‌ها مدعی هستند و شانس قهرمانی دارند. ایران نیز شانس اول قهرمانی است چون با یک ترکیب کامل و با حضور ۷۰ ورزشکار و مربی در این مسابقات حضور خواهد داشت.

 رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: مسابقات قابل پیش‌بینی نیست و باید برگزار شود و ببینیم که چه نتایجی به دست خواهد آمد. اردوهای ملی پوشان کامل بود،  مخصوصاً چند ورزشکار شاخص تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.
وی در پاسخ به سوال که مسابقات قهرمانی آسیا جایزه‌ای دارد یا خیر گفت: این مسابقات جایزه‌ای نخواهد داشت و هدف ما برای پرداخت جایزه در این سال مسابقات صحرانوردی آسیا است ولی در پایان سال از طرف وزارت ورزش همانند سایر رشته ها پاداشی به ورزشکاران پرداخت می‌شود.

 کیهانی به حضور رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا در ایران اشاره کرد و گفت:  رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا دهلان الحمد امشب به ایران می‌آید و با توجه به اینکه من عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستم قرار است شنبه دهلان الحند با رئیس کمیته ملی المپیک ایران صالحی امیری جلسه‌ای خواهد داشت. همچنین بازدیدی نیز از امکانات دو و میدانی مجموعه آفتاب انقلاب خواهد داشت. همچنین قرار است او جلسه ای با  مسئولان وزارت ورزش داشته باشد.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا به میزبانی تهران از 12 تا 14 بهمن ماه با حضور ۱۹ کشور آسیایی در مجموعه آفتاب انقلاب پیگیری خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید