به گزارش ایرنا محمد مهدی شهریاری روز شنبه در دیدار با اعضای تیم ملی دوومیدانی افزود: رشته دوو میدانی یکی از رشته های مدال آور است که می توان با تربیت ورزشکاران بیشتر در این رشته و کسب مدال های رنگارنگ در سطح آسیا جایگاه استان را در ورزش کشور ارتقا داد.
وی با اشاره به اینکه رشته دوومیدانی پایه و اساس رشته های ورزشی است، اظهار کرد: دوومیدانی یکی از رشته های پر طرفدار در دنیاست، ولی در کشور ما توجه مردم به این رشته کاهش یافته ولی بای علاقه مندی مردم را به این رشته پرمدال و پرطرفدار افزایش داد.
حسین فهیمی عضو هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی کشور نیز در این دیدار گفت: فقط هشت سالن دو ومیدانی با کیفیت در کشور وجود دارد که سالن ارومیه یکی از بهترین آنهاست و کیفیت این سالن موجب شد تا ارومیه میزبان اردوی تیم ملی دوو میدانی جهت اعزام به هشتمین دوره رقابت های آسیایی تهران باشد.
وی با اشاره به اینکه اردوی تیم ملی با حضور 25 ورزشکار در سالن شهید امینی ارومیه 10 بهمن ماه جاری به پایان می رسد، افزود: ورزشکاران در 2 بخش خواهران و برادران و در رشته های دو 60 متر، 60 متر بامانع، 400 متر، 400 متر امدادی، 800 متر، 1500 متر، سه هزار متر، پرتاب وزنه، پرش با نیزه، پرش ارتفاع، پرش سه گام، پرش طول، ورزش هفت گانه و ورزش پنج گانه مخصوص بانوان به این اردو دعوت شده اند.
وی اظهار کرد: رقابت های آسیایی تهران با حضور 22 کشور آسیایی، 285 ورزشکار خارجی و 70 ورزشکار داخلی، رئیس و دبیر کنفدراسیون دوو میدانی آسیا و سایر مسئولان فدراسیون های کشورهای آسیایی بهمن ماه سال جاری در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار می شود.
فهیمی بیان کرد: آذربایجان غربی علاوه بر داشتن سالن مجهز کشوری یکی از قطب های پرتاب چکش بوده و وجود ورزشکارانی چون 'کاوه موسوی' و 'پریناز ابراهیمی' گواهی بر این ادعاست.
به گزارش ایرنا در پایان این جلسه استاندار آذربایجان غربی از مربیان و اعضای تیم ملی دوومیدانی با اهدای لوح، تقدیر کرد.
هشتمین دوره رقابت های آسیایی دوو میدانی تهران از 12 تا 14 بهمن سال جاری با حضور 22 کشور آسیایی برگزار می شود.
شهر ارومیه از قطب های مهم پرتاب چکش ایران بوده و طی چهار دهه گذشته همواره رکورد این ماده ورزشی در اختیار قهرمانان این شهر بوده است.
میرصادق موسوی پدر کاوه موسوی نخستین رکورددار ایران و قهرمان پرتاب چکش ارتش های جهان (سیزم) در این رشته است.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان استان آذربایجان غربی در پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی ملی پوش ارومیه ای و المپیکی پرتاب چکش ایران از ورزشکاران ارومیه ای بوده و تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
دوومیدانی یکی از قدیمی ترین ورزش های موجود در جهان است که نخستین بار در یونان باستان مسابقات آن در رشته های محدودی انجام می شد و تا به امروز رشته های مختلفی به آن اضافه و یا تغییراتی در آن داده شده است.
فدراسیون بین المللی دوومیدانی که هم اکنون مقر آن در موناکو فرانسه می باشد از اعتبار فراوانی برخوردار است و بیشتر از 205 کشور عضو این فدراسیون هستند و مقررات تغییر یافته این فدراسیون هر دو سال یک بار به کشورهای عضو فرستاده می شود.
در حال حاضر دوومیدانی بطور رسمی شامل 24 رشته برای آقایان و 23 رشته برای خانم ها است، مسابقات دوومیدانی در پیست دو و میدانی انجام می شود، پیست دوومیدانی 400 متر در هوای باز و 200 متر در فضای بسته برگزار می شود.
8135/ 2093
خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.