ملایی از دلایل شکستش در رقابت‌های جودو گرند پری تونس می گوید

جودوکار وزن 81 – کیلوگرم ایران با بیان اینکه حضورش در مسابقات و تورنمنت‌های متعدد بر خلاف میل اوست خاطرنشان کرد: با کادر فنی تیم ملی صحبت کردم تا مجبور نباشم در هر مسابقه‌ای حاضر شوم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعید ملایی درباره شکست خود در رقابت‌های گرند پری تونس، اظهار کرد: به این دلیل که از ابتدای سال در مسابقات و رویدادهای متعددی شرکت داشتم نتوانستم به اندازه کافی استراحت و ریکاوری کنم. به همین دلیل با خستگی بسیار زیاد عازم تونس شدم و متاسفانه آن طور که می خواستم نتوانستم مبارزه کنم و در نهایت با دست خالی به کشور باز گشتم.

دارنده مدال برنز جهان درباره انتقادات متعدد کارشناسان مبنی بر این که چرا فدراسیون و کادر فنی در همه رویدادها از او استفاده می‌کنند و همین موضوع می‌تواند آسیب‌دیدگی وی را در پی داشته باشد؟ گفت‌: دوست ندارم در هر رویدادی شرکت داشته باشم، چرا که این کاملا به ضرر من است و می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی‌ام شود کما اینکه این موضوع بارها برایم رخ داده است. یک ورزشکار حرفه‌ای در حد المپیک نهایتا در طول سال فقط می‌تواند  در سه رویداد حاضر شود و حضور در هر رویداد و تورنمنتی روش صحیح و درستی نیست.

وی خاطر نشان کرد: این سیاست فدراسیون و کادر فنی تیم‌ ‌ملی جودو است که در طول سال در همه مسابقات باید شرکت کنیم اما با کادر فنی تیم‌ ‌ملی صحبت کردم و گفتم دیگر در هر تورنمنتی حاضر نمی‌شوم، چرا که باید خود را برای بازی‌های آسیایی 2018 آماده کنم تا با آمادگی کامل در این رویداد حاضر باشم. نباید در هر مسابقه‌ای حضور داشته باشم زیرا این موضوع باعث آسیب‌دیدگی من و کسب نتایج ضعیف می‌شود. من در ابوظبی با مینیسک پاره برنز گرفتم و با این حال دو هفته‌ بعد هم مجبور شدم در رقابت‌های هلند مبارزه کنم. امیدوارم برنامه‌ریزی اصولی و درستی پیاده شود تا من مجبور نباشم در هر مسابقه‌ای شرکت کنم.

ملایی در ادامه‌ با اشاره به این که  تمام سعی فدراسیون این است که مشکلات پیش روی جودو را حل کند، گفت‌: در هر سیستمی نقاط ضعف و قوت وجود دارد. امیدوارم هر چه‌ سریع‌تر نقاط ضعف درست شود. به هیچ وجه نباید وقت را از دست دهیم. ما از کمبود اردو و حریف تمرینی رنج می بریم. به جای حضور متعدد در مسابقات متعدد باید فدراسیون سعی کند جودوکاران را به اردوهای مشترک خارجی اعزام کند چرا که این موضوع خیلی بیشتر از مسابقات به نفع جودوکاران خواهد بود.

وی درباره دلایل کوچ جودوکاران تیم‌ ‌ملی مانند محمد رشنونژاد به اروپا، گفت‌: رشنونژاد دوست من و هم اتاقی من بود. شنیدم که پناهندگی‌اش را اعلام کرده است . برای او آرزوی سلامتی دارم و معتقدم که خودش بهتر صلاح کارش را می داند، اما نباید شرایط به گونه‌ای پیش رود  که امثال رشنونژاد که از استعدادهای بسیار خوب جودوی ما بودند، به دلیل مشکلات مختلف و بی توجهی‌ها به کشور دیگری بروند. هزینه زیادی برای پرورش چنین ورزشکارانی صورت گرفته است و نباید کاری کنند که جودوکاران فراری شوند. باید با توجه به خواسته‌های آنها کاری کنیم که آنها با جان و دل در کشور بمانند و برای ایران مبارزه کنند.

جودوکار وزن 81 – کیلوگرم ایران درباره ارزیابی خود از اصرار رییس فدراسیون جودو برای ادامه‌ همکاری با سرمربی تیم‌ ‌ملی علی‌رغم نتایج ضعیف در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلف و لزوم استخدام سرمربی طراز اول خارجی در تیم‌ ‌ملی، گفت‌: من نمی‌خواهم حرفی بزنم که از دست من دلخور شوند و یا من را مسبب حواشی بدانند، اما باید از مربیان طراز اول و به روز جهان در تیم‌ ‌ملی استفاده کنیم، چون آنها مدال‌های جهانی و المپیک بیشتری از ما دارند. به‌ هر حال این موضوع به فدراسیون مربوط است که از  مربی خارجی به عنوان سرمربی یا مربی در تیم‌ ‌ملی استفاده کند. من نمی‌خواهم حرفی بزنم  که از دست من دلخور شوند.

ملایی در پایان با بیان این که پایان ماه جاری عازم لیگ بوندسلیگا در آلمان خواهد شد تا برای باشگاه شهر دوسلدورف به روی تاتامی برود، گفت‌: هدفم ورود به بوندسلیگا بود و اصلا به دنبال منافع مالی نبودم، چرا که این موضوع قطعا به سود من خواهد بود و می‌توانم با جودوکاران دیگر کشورها مبارزه و تمرین کنم تا چهار الی پنج ماه حضورم در بوندسلیگا زمان می‌برد و هر ماه باید یک هفته‌ در لیگ بوندسلیگا حضور داشته باشم.

 

دیدگاه تان را بنویسید