شکایت مشترک عربستان و امارات از AFC به دادگاه حکمیت ورزش

فدراسیون‌های فوتبال‌عربستان و امارات به خاطر رد خواست بازی با حریفان قطری در زمین بی‌طرف از سوی AFC به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش شکایت می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باعث شده تا فدراسیون‌های عربستان و امارات چشم به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) داشته باشند. شکایت آنها با هدف واکنش قابل‌انتظار CAS به رد خواست از سوی AFC برای رویارویی با تیم‌های فوتبال قطری در زمین بی‌طرف در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا صورت می‌گیرد.

فدراسیون‌های فوتبال عربستان و امارات با بهره‌مندی از وکلای خبره سعی می‌کنند تا بازی با حریفان قطری به خاطر حمایت این کشور از تروریسم و نبود امنیت بازیکنان این دو کشور در قطر در زمین بی‌طرف برگزار شوند.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (شنبه) با 14 رای موافق، مخالفت خود را با برگزاری بازی تیم‌های عربستانی و اماراتی با حریفان قطری در زمین بی‌طرف به صورت رسمی اعلام کرد.

عربستان و امارات فرصت 20 روزه‌ و محدودی برای اعتراض به رای کنفدراسیون‌ فوتبال آسیا و ارجاع شکایت خود به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش خواهند داشت. تیم حقوقی این کشورها مهیای ارائه دفاعیه لازم برای ارائه به CAS خواهند شد و در صورت رد درخواست آنها از سوی این دادگاه نیز فقط یک راه که همان کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا است باقی‌ می‌ماند. تصمیمی که می‌تواند جرایمی را از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه داشته باشد.البته مقامات ادارای فدراسیون‌های فوتبال عربستان و امارات اعلام کرده بودند که در صورت رای منفی AFC از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهند کشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید