توضیحات معنوی نژاد درباره عدم حضورش در بانک سرمایه در جام باشگاه‌های جهان

لژیونر والیبال ایران با اشاره به اینکه هنوز ویزای لیگ جهانی آمریکا را نگرفته، گفت: من و عبادی پور در لیگ‌هایمان بازی داشتیم و نمی توانستیم به دبی سفر کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد جواد معنوی نژاد درباره عملکردش در فصل جاری در رقابت‌های سری A  و لیگ اروپا به همراه تیم والیبال ورونا ایتالیا صحبت کرد که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* وضعیت تیم شما در لیگ ایتالیا چگونه است؟

من چهار ماه است که به ایتالیا آمده‌ام. خدا را شکر تیم ورونا در جدول رده‌بندی جایگاه خوبی دارد و هم اکنون در رتبه پنجم قرار داریم. در لیگ اروپا هم در بازی رفت نماینده جمهوری چک را سه بر یک شکست دادیم. این هفته‌ نیز بازی برگشت را در خانه انجام می‌دهیم و در صورت پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا صعود می‌کنیم. در کل شرایط بسیار خوب است و همه بازیکنان آماده هستند و در طول فصل به همه بازی رسیده است. من هم به ایتالیا رفته ام تا بهترین عملکردم را نشان دهم.

* در مدتی که در ایتالیا بودی آیا توانسته ای خودت را با شرایط پر فشار سری A  وفق دهی؟

مسلما شرایط و سطح لیگ برتر ایران با سری A  متفاوت است و یک بازیکن برای این که خودش را با شرایط جدید وفق دهد، نیازمند زمان است. پس از چهار ماه توانسته ام شرایط لیگ ایتالیا را درک کنم و به خوبی با بازیکنان و هم تیمی‌هایم هماهنگ شده ام و ارتباط نزدیکی با آنها دارم. قطعا دوری از خانواده و کشورم سختی‌های زیادی را در این سن به من تحمیل کند، اما به خاطر هدفی  که در سر دارم با تمام این مشکلات می جنگم.

* دلیل عدم حضورت در ترکیب تیم بانک سرمایه در جام باشگاه‌های جهان با وجود اعلام قبلی مدیران این باشگاه چه بود؟

یک ماه پیش از آغاز جام باشگاه‌های جهان افرادی از طرف باشگاه بانک سرمایه به ایتالیا آمدند و جلساتی را با مسئولان تیم ورونا برگزار کردند و در آن زمان باشگاه به توافق رسیدند، اما پنج روز از آغاز رقابت‌ها فدراسیون جهانی والیبال نامه‌ای را به دو باشگاه ارسال کرد و اعلام کرد در صورتی که ITC یک بازیکن برای باشگاهی صادر شود آن بازیکن اجازه ندارد برای باشگاهی دیگر بازی کند و مشکل پیش آمده به خاطر نظر فدراسیون جهانی بود.

* آیا پس از لژیونر شدن هنوز لیگ برتر والیبال ایران را دنبال می کنی؟

همواره لیگ ایران را پیگیری می‌کنم و در شبکه‌های اجتماعی نتایج تیم‌ها را زیر نظر دارم. هر از گاهی اگر زمان استراحتم به زمان پخش بازی‌های لیگ ایران برسد دیدارها را نگاه می‌کنم.

* چه نظری درباره لژیونر شدن ملی‌پوشان ایرانی و بازیکنان جوان لیگ برتر داری؟

بازی کردن در خارج از ایران شرایط خاص خودش را دارد. اگر بازیکنی هدفی در زندگی ورزشی داشته باشد، می‌تواند با مشکلات بازی در لیگ‌های خارجی کنار بیاید. وقتی در لیگ‌های معتبر جهان بازی می  کنید هر هفته‌ با بازیکنان شناخته شده و تیم‌های برتر جهان دیدار دارید و همین تجربه‌ای می‌شود تا در سال‌های آینده از آن استفاده کرد.

* به نظرت می‌توانیم با کولاکویوچ آینده‌ای درخشان را برای تیم‌ ‌ملی والیبال ببینیم؟

کولاکوویچ از بهترین مربیان حال حاضر جهان است. او یک سال است که با تیم‌ ‌ملی والیبال کار می‌کند و شرایط لیگ ایران و بازیکنان ایرانی را به خوبی می‌شناسد. امیدوارم نتایج خوب سال گذشته را بتوانیم تکرار کنیم.

* ظاهرا شما و عبادی پور برای لیگ جهانی مشکل ویزا دارید؟

راجع‌ به ویزای آمریکا فکر می‌کنم بازیکنان دعوت شده در طول این ماه برای اخذ ویزا به امارات سفر کرده‌اند، اما چون من و عبادی پور در لیگ‌هایمان بازی داشتیم ، نمی توانستیم در این بازه زمانی به امارات سفر کنیم. در حال‌ حاضر هم هنوز منتظر خبر فدراسیون والیبال هستیم تا ببینیم چه می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید