هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

جدال سخت تراکتورِ گل محمدی با نفت/ تلاش سپیدرود و استقلال برای رهایی از قعر جدول

هفته نوزدهم لیگ برتر در حالی آغاز خواهد شد که استقلال خوزستان و سپیدرود می‌توانند در صورت پیروزی برابر حریفان‌شان خود را از انتهای جدول جدا کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال در حالی با سه بازی در روز پنج‌شنبه آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین دیدار، شاگردان یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه تختی مهمان نفت تهران هستند.

نفت تهران - تراکتورسازی؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی تهران

شاگردان هومن افاضلی هفته قبل توانستند مقابل پرسپولیس صدرنشین مقاومت خوبی انجام دهند و به یک امتیاز ارزشمند دست یابند و به این ترتیب،‌ شرایط چندان بدی ندارند. در طرف دیگر میدان اما اوضاع برای شاگردان یحیی گل‌محمدی مناسب نیست. تراکتورسازان که نتوانستند در هفته‌های اخیر، نتایج خوبی کسب کنند، با انگیزه مضاعف مقابل نفت تهران قرار می‌گیرند تا با پیروزی برابر این تیم به رده‌های بالای جدول نزدیک شوند.

تراکتورسازان در سه دیدار نیم فصل دوم خود تنها چهار امتیاز کسب کردند و برای بهبود شرایط خود نیاز مبرم به پیروزی برابر شاگردان افاضلی دارند. البته این تیم یکی از بازیکنان تاثیرگذار خود یعنی امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. همچنین بازی کردن عیسی آل‌کثیر مهاجم نفت که گزینه جدی تراکتورسازان است در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تکلیف این بازیکن برای رویارویی با تیم تبریزی مشخص نیست.

پیکان - سپیدرود؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهر قدس

در دیگر دیدار پنج‌شنبه، علی کریمی باید تیم خود را مقابل پیکانی به میدان بفرستد که هفته‌ها است رنگ برد را ندیده و هفته گذشته نیز مقابل ذوب آهن تن به شکست داد تا رتبه چهارم خود را به استقلال تهران واگذار کند. پیکانی‌ها که رکورد پیروزی‌های متوالی را در این فصل لیگ برتر در اختیار دارند می‌خواهند با پیروزی برابر شاگردان علی کریمی دوباره به روند خوب خود بازگردند.

در سوی دیگر میدان، علی کریمی که هفته گذشته نخستین تجربه مربی‌گری خود با سپیدرود را با شکست پشت سر گذاشت می‌تواند در صورت پیروزی برابر شاگردان جلالی، تیمش را از انتهای جدول جدا و به رتبه‌های میان جدول نزدیک‌تر کند. سپیدرود اکنون در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

استقلال خوزستان - پدیده؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز

در آخرین دیدار پنج‌شنبه، پدیده مهمان استقلال خوزستانی است که اوضاع خوبی را در جدول سپری نمی‌کند و میانگین سه گل خورده در هر دیدار نیم فصل دوم را دارد. شاگردان ویسی هفته گذشته در یک بازی پر گل با حساب ۳ بر ۲ به سایپا باختند و یک قدم دیگر به سقوط نزدیک‌تر شدند اما آن‌ها می‌توانند در صورت پیروزی برابر تیم مشهدی، خود را از منطقه سقوط فراری دهند. شاگردان مهاجری نیز که پس از هفته‌ها ناکامی موفق شدند هفته گذشته تیم خوب صنعت نفت آبادان را با یک گل شکست دهند، به دنبال این هستند که دوباره خود را به رده‌های بالای جدول نزدیک کنند.

برنامه سایر دیدارهای هفته نوزدهم که جمعه برگزار می‌شوند، به این شرح است:

سیاه جامگان - پرسپولیس؛ ساعت ۱۴:۳۰

گسترش فولاد - فولاد؛ ساعت ۱۴:۳۰

سپاهان - ذوب‌آهن؛ ساعت ۱۵

استقلال - سایپا؛ ساعت ۱۶:۳۵

صنعت نفت آبادان - پارس جنوبی جم؛ ساعت ۱۷

 

دیدگاه تان را بنویسید