هشدار فدراسیون جهانی تیراندازی به ایران

فدراسیون جهانی تیراندازی در نامه‌ای خواستار تعیین تکلیف شرایط فدراسیون ایران شد و هشدارهایی نیز درباره از بین سهمیه المپیک نوجوانان داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  فدراسیون جهانی تیراندازی، در تاریخ نهم نوامبر 2017 در نامه ای به کمیته ملی المپیک کشورمان که رونوشت آن به سید مهدی هاشمی نیز ارایه شد، پنجره ثبت نام آنلاین ورزشکاران ایرانی برای ثبت نام در مسابقات بین المللی را بست و نام کاربری و کلمه عبور فدراسیون تیراندازی کشورمان را مسدود کرد.

این فدراسیون حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در واکو-سیتی ژاپن که در آن سهمیه المپیک نوجوانان برای المپیک 2018 بوینس آیرس توزیع می‌شد را به عدم مخالفت سید مهدی هاشمی با اسامی معرفی شده موکول کرد و حضور ورزشکاران ایرانی که منجر به طی مرحله اول کسب 2 سهمیه المپیک در این مسابقات گردید با عدم مخالف هاشمی ممکن شد.

ماجرای شکایت دادگر از تصمیم مجمع فدراسیون تیراندازی به سال 1393 باز می گردد. این دعوای حقوقی پس از فراز و فرودهای طولانی بالاخره در سال 1396 پایان یافت و امروز 167 روز از صدور حکم شعبه دوم دادگاه تجدید نظر دیوان عدالت اداری در باره شکایت علی دادگر علیه تصمیم مجمع فدراسیون تیراندازی می‌گذرد.

در 18 تیر ماه 96 دادگاه تجدید نظر با رد شکایت دادگر، بر اساس ماده 79 آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، حکم صادره در مورد ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی در سال 1393 را غیر قانونی دانست و رای به صحت انتخابات یاد شده داد. بر اساس اطلاعات بدست آمده، شعبه اجرای احکام دیوان 4 بار به وزارت ورزش و جوانان برای اجرای حکم اخطار داده است که 2 مورد از اخطارهای مورد ذکر از جمله اخطار نهایی مستقیما به وزیر ورزش و جوانان ابلاغ شده است. در اخطار نهایی عدم اجرای رای به منزله استنکاف از اجرای قانون تلقی شده است.

حال سوال اصلی این است آیا بستن پنجره ثبت نام در مسابقات بین المللی قدم اول تعلیق فدراسیون تیراندازی است؟

کاروان ورزشی ایران برای مسابقات بوینس‌آیرس 2 سهمیه المپیک کسب کرده که باید دید شرایط به چه صورت پیش خواهد رفت.

سیدمهدی هاشمی با تایید این خبر گفت: فدراسیون جهانی تایید سهمیه‌های المپیک را منوط به تعیین تکلیف فدراسیون می‌داند. آنها حتی نامه داوران و مربیان را برگردانده و به من اعلام کردند باید به امضای قانونی رئیس فدراسیون برسد. آنها مرا به عنوان رئیس فدراسیون قبول دارند. اگر مسئله حل نشود، سهمیه‌های المپیک می‌سوزد.

دیدگاه تان را بنویسید