کیانوش رستمی: تنها رقیب من رکوردهای دنیاست

ملی‌پوش وزنه برداری ایران گفت: شک نکنید در مسابقات جهانی افتخارات گذشته برای من دوباره اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کیانوش رستمی در حاشیه تمرین تیم ملی وزنه‌برداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد ازمصدومیتی که از ناحیه زانو داشتم، تمریناتم را دوباره آغاز کردم که در این امر دکتر نوروزی کمک زیادی به من کرد. حدود 11 ماه استراحت داشتم و حالا 2 ماه و نیم است که تمریناتم را دوباره آغاز کردیم، هر چند که هنوز از ناحیه زانو و کمر درد دارم اما خدا را شکر وضعیتم به گونه‌ای است که جای امیدواری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در مسابقات جهانی اطمینان دارید؟ گفت: مطمئن باشید اگر دوست نداشتم که در این مسابقات حاضر شوم حتی یک روز هم در این سالن نمی‌ماندم. من اگر بخواهم کاری را انجام دهم آن را درست و حسابی انجام می‌دهم.

رستمی در ادامه به مشکلاتش برای گرفتن روادید حضور در آمریکا اشاره و تصریح کرد: در جلسه اول که به سفارت این کشور رفتم گفتن که همه چیز اوکی شده و در سری بعد گفتند که مشکلاتی به وجود آمده دوباره به دوبی رفتم. از من انگشت‌نگاری شد و یک برگه بنفش به من دادند و گفتند که کارها در حال  انجام است. ان‌شاءالله که این مشکل هم درست می‌شود و به مسابقات اعزام می‌شوم و پرچم ایران را بالا می‌برم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران درواکنش به این سوال که آیا این مشکلات کارشکنی آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد یا خیر؟ اظهار داشت: خدا کند که این‌طور نباشد ولی اگر اینچنین باشد جای تاسف دارد که یک کشوری که میزبان مسابقات جهانی است کارشکنی کند و اجازه ندهد که ورزشکاران در این مسابقات حضور پیدا کنند.

وی درباره غیبت 9 کشور در مسابقات جهانی آمریکا نیز یادآور شد: این مسئله باعث می‌شود که تیم ایران بتواند جایگاه خوبی کسب کند همه بچه‌ها زحمات زیادی کشیدند که می‌توانند در این مسابقات جواب زحمات‌شان را بگیرند. برای من فرقی نمی‌کند که 9 کشور در این مسابقات حضور نداشته باشند. تنها رقیب من رکوردهای دنیاست که همیشه با آنها جنگیده‌ام و اصلاً برایم مهم نیست که از رقبایم چه کسانی حاضر و چه کسانی غایب هستند.

دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو در واکنش به سوالی مبنی براینکه آیا او هنوز به شکل انفرادی تمرین می‌کند و نظرش راجع به پدیده بازیکن‌سالاری در اردوی تیم ملی چیست؟ اظهار داشت: ما یک مسئله در دنیا داریم، وقتی که شما سوار یک ماشین هستید و می‌بینید که راننده خواب‌آلود است, به او می‌گویید که خوابت می‌آید و وقتی که او متوجه نمی‌شود, دوباره این جمله را تکرار می‌کنید و به او می‌گویید که اگر خوابت می‌آید اجازه بده من پشت فرمان بنشینم و او دوباره عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و بعد عصبانی می‌شود، شما مجبور هستید که از ماشین پیاده شوید. من نتایجی که در المپیک گرفتم بهترین بود و توانستم رکورد دنیا و المپیک را جابجا کنم.

رستمی در پاسخ به این سوال که آیا چه کسی در اردوی تیم ملی خوابش برده است؟ تصریح کرد: من نمی‌گویم چه کسی خوابش برده بود، چون همه مردم می‌دانند که او چه کسی است.

وی ادامه داد: واقعا دوست دارم که پرچم ایران را دوباره با اهتزاز در آورم و قصدم فقط همین است نه این که پول، زمین یا خانه آنچنانی قرار باشد به ما بدهند. جالب اینجاست که من به عنوان یک ورزشکار کرمانشاهی و کسی که تنها دارنده دو مدال المپیک در این استان هستم در شهرم چیزی به من ندادند. امیدوارم که مسئولان کاری کنند که ورزش در ایران نمیرد و همه بتوانند ورزشکار باشند.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در خصوص غیبت طولانی‌مدتش از مسابقات نیز افزود: شک نکنید در مسابقات جهانی افتخارات گذشته برای من دوباره اتفاق می‌افتد و تمریناتی که انجام داده‌ام با همین هدف بوده است و می‌خواهم رکوردهای المپیک را دوباره تکرار کنم. 2 ماه و نیم است که تمریناتم را شروع کردم اما شما می‌دانید که اگر یک ورزنه‌بردار یک روزتمرین نکند معادل 10 روز است و این اواخر درگیر گرفتن ویزا بودم که در دبی هم شرایط برای تمرین کردنم وجود نداشت.

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: ما ایرانی هستیم و همه دوست داریم که پرچم ایران به اهتزاز در آید، همه باید کمک کنیم که اگر یک ورزشکار زمین می‌خورد دستش را بگیریم تا بلند شود چون ممکن است این شرایط برای خودمان هم پیش بیاید.

 

دیدگاه تان را بنویسید