تاج: تا فینال جام جهانی برای نوجوانان پاداش تعیین کردیم

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید که تا فینال جام جهانی زیر ۱۷ سال برای تیم نوجوانان پاداش تعیین شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج در خصوص اینکه فیفا به فوتبال ایران به عنوان تنها کشوری که به پنج جام جهانی مردان صعود کرده، لقب «پنج ستاره» داده است، گفت: باید این عنوان مهمی که فیفا به فوتبال ایران داده را تبریک بگویم. تنها کشوری هستیم که پنج ستاره شدیم، چون تنها کشوری هستیم که به پنج جام جهانی رفته‌ایم. دومین تیمی هم بودیم که به جام جهانی رفتیم و برای اولین بار هم دو بار پیاپی راهی جام جهانی شدیم. این رکوردهای خوبی بود و فوتبال ساحلی هم اولین بار سوم دنیا و فوتسال‌مان هم سوم دنیا شد. تیم‌های جوانان و نوجوانان ما هم به جام جهانی رفته است.

وی با اشاره به تیم جوانان که اردیبهشت‌ماه در جام جهانی زیر 20 سال شرکت کرده بود، افزود: تیم نوجوانان ما هم اکنون در کوران مسابقات جام جهانی است و خیلی به این تیم امیدوار هستیم. از فیفا هم تشکر می‌کنم بابت اینکه حواسش به این مسئله بود و گزارش خوبی از فوتبال ایران تهیه کرد. جالب اینجاست که ابتدای گزارش اشاره شده بود وقتی می‌گوییم کشور پنج ستاره همه فکر می‌کنند صحبت از برزیل و آلمان می‌شود که دو پنج ستاره دنیا هستند، اما این بار ایران پنج ستاره شده است. برزیل فقط چهار تیمش به جام جهانی رفته و کشورهای دیگر هم دو تیم و سه تیم در جام جهانی داشته‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به تیم نوجوانان که اکنون در مسابقات جام جهانی است، خیلی امیدوارم. با بچه‌های این تیم هم صحبت کرده‌ام و تفاهمنامه‌ای را تنظیم و امضا کردیم. در این تفاهمنامه همه شرایط از جمله پشتیبانی تیم و پاداش تا فینال مشخص شده است. همین که بازیکنان ما تا اینجا هم رسیده‌اند خوب است و جای تشکر از بازیکنان نوجوان دارد. بعید نیست این تیم بین چهار تیم برتر دنیا هم قرار بگیرد، چون مرحله گروهی هم توانستیم با دو بازی صعودمان را قطعی کنیم و شرایط خوبی داریم. اکنون نوجوانان ما به مرحله دیگری صعود کرده و قبلاً هم به خاطر دارم در جام جهانی نیجریه که خودم نیز همراه تیم بودم، توانستیم این کار را انجام دهیم، اما آن موقع در بازی آخر صعودمان قطعی شد. تلاش ما این است از این تیم نوجوانان حمایت کنیم، چون آینده فوتبال ما هستند.

تاج در خصوص اینکه با توجه به اتفاقاتی که برای فوتبال ایران رخ داده چه پیامی برای خانواده فوتبال دارد، گفت: از اینفانتینو که پیام گرمی داد و ایران را هم به عنوان تنها تیم پنج ستاره معرفی کرد، تشکر می‌کنم. اتفاق خوبی بود و مطلب زیبایی هم برای ما تهیه کردند. شیخ سلمان هم به ما تبریک گفت و امیدوارم بتوانیم این راه را ادامه بدهیم. به نظرم فوتبال راه خودش را پیدا کرده و تنها مشکل ما اکنون اقتصادی است. باید یک سازمان اقتصادی قوی که در آن ضعیف عمل کردیم، ایجاد کنیم. وقت زیادی می‌خواهد و باید بتوانیم مشکلات اقتصادی را به کمک مجلس، صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان حل کنیم. توانمندی فوتبال همینی است که اکنون مردم می‌بینند. این اتفاق هم از گذشته آغاز شده و ما آن را ادامه می‌دهیم. اکنون فوتبال ایران از آسیا کمی بالاتر است. چه در بزرگسالان و چه در تیم‌های پایه، فوتسال و فوتبال ساحلی که این را نشان دادیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: وقتی توفیقی است، باید اسم همه را بیاوریم، حالا شکست‌ها که هیچ. گذشته‌ها در این موفقیت‌ها نقش داشتند و آیندگان هم نقش خواهند داشت و در این بین رسانه‌ها نیز خیلی به فوتبال کمک کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید