شاگردان کی روش به دنبال شکست تزارها

جدال تیم ملی ایران و روسیه پیش از جام جهانی 2018

تیم‌ملی فوتبال ایران در دومین‌ دیدار دوستانه اش پیش از آغاز رقابت های جام جهانی به مصاف میزبان این مسابقات می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی اش در مسیر آماده سازی برای جام جهانی ۲۰۱۸ سه شنبه هفته جاری(۱۸مهر) به مصاف روسیه، میزبان این رقابت ها می رود.

تقابل با تزارها بدون شک یکی از بهترین دیدارهای تدارکاتی سال های اخیر تیم ملی فوتبال ایران است و از آنجاییکه روسیه برای درخشش در جام جهانی ای که به میزبانی خودش برگزار می شود روی بازی های دوستانه حساب ویژه ای بازکرده است، کارلوس کی روش هم امید زیادی دارد تا شاگردانش در این بازی جذاب محکی جدی بخورند.

روس ها ابتدای هفته جاری در دیدار دوستانه مقابل کره جنوبی، دیگر تیم آسیایی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسیدند و امیدوارند با برتری مقابل بهترین تیم قاره کهن برای مدعیان جهانی خط و نشان بکشند. طبق اعلام استانیسلاو چرچسوف و برخی بازیکنان روسیه آن ها به ایران به عنوان حریفی کاملا قدرتمند نگاه می کنند و احترام ویژه ای برای تیم ملی کشورمان قائل هستند. به همین دلیل یوزپلنگ های آسیا با تمام توان خود به مصاف میزبان جام جهانی می روند و امید زیادی دارند با شکست دادن این تیم قدرت خود را درسطح دنیای فوتبال هم نشان دهند.

قدرت بدنی و فوتبال فیزیکی شاخصه اصلی هر ۲ تیم است اما بدون شک بازیکنان کشورمان از ظرافت های تکنیکی و تاکتیکی بیشتری نسبت به میزبان جام جهانی بهره می برند.

کارلوس کی روش در دیدار دوستانه قبلی ایران مقابل توگو از نفراتی جوان و کمتر میدان دیده استفاده کرد اما بدون شک ترکیب اصلی تیم ملی مقابل روسیه قرار می گیرد. در این میان سردار آزمون به دنبال درخشش در تیم هایی مانند روبین‌کازان و روستوف و سعید عزت اللهیهافبک دفاعی تیم آمکار جزء‌ بازیکنانی هستند که روس ها شناخت کاملی روی توانایی آن ها دارند.

ایران و روسیه تاکنون تنها یک بار با هم دیدار کرده اند. در آن بازی ۲۰ بهمن ۸۹ در ابوظبی امارات برگزار شد، علیرضا منصوریان هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت و در کمال تعجب بازیکنان کشورمان توانستند با تک گل محمدرضا خلتعبری در دقیقه۹۰ روس ها که در آن زمان تیم ۱۲ رنکینگ فیفا بود را شکست دهند. جالب اینجاست کارلوس کی روش که در آن زمان مذاکرات جدی خود را با مسئولان فدراسیون فوتبال آغاز کرده بود، به عنوان میهمان ویژه دیدار ایران و روسیه در ورزشگاه حضور داشت. البته ایران پنج بارهم با شوروی سابق بازی کرده است.

روسیه- ایران/ فرش قرمز تزارها برای شاگردان کی روش پیش از آغاز جام جهانی پهن می شود

تیم ملی روسیه در حال حاضر در رتبه ۶۴ رنکینگ فیفا قرار دارد و در این رنکینگ ۳۹ پله از ایران پایین تر است. روس ها در هشت دیدار دوستانه قبلی که در سال ۲۰۱۷ برگزار کرده اند، آمار ۳ برد، ۲ مساوی، ۳ باخت، ۱۴ گل زده و ۱۱ گل خورده را ثبت کرده اند و تقابل با ایران نهمین بازی تدارکاتی آن ها در سال جاری است.

روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در پنج دوره جام جهانی شرکت کرده اما در چهار دوره قبلی موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. این تیم همچنین پنج بار در رقابت های یورو حضور داشته است که حضور در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۰۸ مهم ترین افتخار روس هاست.

رومن نئوستاتر و کنستانتین رائوش ۲ بازیکن تیم های فنرباغچه و کلن تنها لژیونرهای روسیه هستند اما در فهرست فعلی ایران ۱۲ بازیکن لژیونر دیده می شوند.

زنیت سن پترزبورگ با هفت بازیکن ملی پوش در فهرست نفرات دعوت شده توسط استانیسلاو چرچسوف رکورددار است.

الکساندر گالووین، هافبک ۲۱ ساله زسکا مسکو به دلیل آسیب دیدگی دیدار با ایران را از دست داد. اشکان دژاگه و میلاد محمدی هم به همین دلیل نمی توانند مقابل تزارها شاگردان کی روش را همراهی کنند.

این بازی از ساعت ۱۸:۳۰ سه شنبه در ورزشگاه ۴۵۳۷۹ نفری کازان آره نا برگزار می شود.

ترکیب احتمالی روسیه

ایگور آکینفیف، ایگور اسمولونیکوف، فئودور کودریاشوف، ولادیمیر گرانات، رومن نئوستاتر، آلن ژاگوئف، السکاندر سمدوف، الکساندر یروخین، الکسی میرانچوک، دمیتری پولوز، الکساندر کوکورین

روسیه- ایران/ فرش قرمز تزارها برای شاگردان کی روش پیش از آغاز جام جهانی پهن می شود

ترکیب احتمالی ایران

علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضائیان، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، علیرضاجهانبخش، وحید امیری، مهدی طارمی، سردار آزمون

روسیه- ایران/ فرش قرمز تزارها برای شاگردان کی روش پیش از آغاز جام جهانی پهن می شود

 

دیدگاه تان را بنویسید