حضور فروتن و نخودی در فینال و رده بندی

رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان از ظهر امروز جمعه در شهر آتن آغاز شد که نمایندگان اوزان 85 و 69 کیلوگرم ایران به فینال و رده بندی راه یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان از ظهر امروز جمعه در شهر آتن پایتخت یونان آغاز شده که نمایندگان اوزان ۶۹ و ۸۵ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی به میدان رفتند.

در وزن ۶۹ کیلوگرم محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست باید در دور دوم مقابل میرانبیک سلیمانوف از قزاقستان به میدان می رفت که با عدم حضور حریف روی تشک، نخودی با نتیجه ۱۰ بر صفر به عنوان فرد پیروز این دیدار معرفی و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف آزادکاری از ارمنستان رفت و موفق شد حریفش را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهد  و راهی نیمه نهایی شود. او در این مرحله به مصاف داود ابراگیم اف از آذربایجان رفت و با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم عباس فروتن در دور نخست باید به مصاف برایان والدرما از کلمبیا می رفت که با توجه به حاضر نشدن حریفش با نتیجه ١٠ بر صفر پیروز و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در  این مرحله به مصاف حریفی از آمریکا رفت و با پیروزی ۹ بر سه به مرحله بعدی راه یافت. فروتن در ادامه رودرروی حریفی از ازبکستان قرار گرفت و در حالیکه ۹ بر صفر جلو بود توانست حریف خود را ضربه فنی کند. وی با این پیروزی راهی نیمه نهایی شد و به مصاف ساندیپ مان از هند رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی فینال شد. فروتن عصر فردا شنبه در دیدار فینال برای کسب مدال طلا باید به مصاف آلن بوگائف از روسیه برود.

در وزن ۴۲ کیلوگرم مهدی ویسی در دور نخست باید به مصاف خوان کورتز از مکزیک می رفت که با توجه به عدم حاضر شدن حریف مکزیکی به روی تشک، این دیدار با نتیجه ١٠ بر صفر به سود ویسی اعلام شد. وی در دور بعد به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه  ۴ بر یک مغلوب شد.  ویسی در ادامه با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه شانس مجدد شد.

در وزن ۵۸ کیلوگرم مرتضی پورمرتضوی باید در دور نخست به مصاف خوان کوئیزا از کلمبیا می رفت که با توجه به حاضر نشدن حریف، نماینده کشورمان با نتیجه ١٠ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی رفت. پورمرتضوی در این مرحله با نتیجه ١٠ بر صفر مغلوب توران بایراموف از آذربایجان شد و با توجه به فینالیست شدن حریفش، راهی گروه شانس مجدد شد.

در وزن ۵۰ کیلوگرم نیز  مهدی خدابخشی پس از استراحت در گام نخست با نتیجه ١٤ بر ١٢ مقابل نامانداخ از مغولستان شکست خورد و در ادامه با توجه به باخت این حریف برابر شاریپوف از اوکراین، نماینده کشورمان نیز از ادامه رقابتها حذف شد.

با توجه به قانون جدید، مسابقات امروز جمعه با مشخص شدن نفرات راه یافته به فینال پایان یافت تا از صبح فردا با برگزاری مجدد وزن کشی و پیکارهای شانس مجدد پیگیری شود. دیدارهای رده بندی و فینال برای مشخص شدن نفرات برتر پنج وزن نخست نیز عصر فردا برگزار خواهد شد.

همچنین وزن کشی رقابت‌های پنج وزن دوم نیز صبح فردا شنبه برگزار خواهد شد و مسابقات نیز همانند برنامه مسابقات پنج وزن نخست در دو روز برگزار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید