رقابت های جام جهانی چوگان به میزبانی ایران

برنامه مجله سوارکاری و چوگان رادیو ورزش با حضور شاپوری، رئیس هیئت چوگان استان تهران به توضیح درباره رقابت های جام جهانی چوگان و وضعیت چوگان در استان تهران اختصاص داشت.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، شاپوری، رئیس هیئت چوگان استان تهران درباره برگزاری جام جهانی چوگان توضیح داد: جام مقدماتی چوگان با حضور سه کشور آفریقای جنوبی، هند و پاکستان در تهران انجام شد که خوشبختانه مسابقات خوبی بود. برنامه ریزی ما این بود که در سال ۹۶ در رقابت های مقدماتی جام جهانی شرکت کنیم. فدراسیون جهانی هم پس از بازدید از امکانات، اسب ها، زیرساخت ها و ... با شرکت ما در این رقابت ها موافقت کرد. ما میزبان مسابقات شدیم و مسابقات به خوبی پیش رفت. 
 
شاپوری تصریح کرد: ما انتظار نداشتیم نتیجه خیلی خوبی بگیریم و تنها هدفمان شرکت در مسابقات و محک زدن خودمان بود. زیرا بعد از سالها تصمیم گرفته بودیم در رقابت های جام جهانی حضور پیدا کنیم و رقبای قدرتمندی داشتیم. با این وجود موفق شدیم مقام سوم را بدست بیاوریم. 
 
وی تاکید کرد: فدراسیون چوگان فدراسیون نوپایی است و در سالهای اول زیرساخت های لازم را نداشت که هدف تامین زیرساخت ها قرار گرفت. زمین های چمن در قصر فیروزه، نوروزآباد و ارتش را ایجاد کردیم تا تمرینات خود را انجام دهیم. از طرفی بازی چوگان خاص است و سالها طول می کشد تا اسب ها و سوارها را آماده کنیم. تمام تلاش ما در سالهای ابتدایی این بود که زیرساخت ها را آماده کنیم که خوشبختانه موفق عمل کردیم. 
 
رئیس هیئت چوگان استان تهران در خصوص نحوه شروع آموزش چوگان برای علاقمندان به این رشته گفت: علاقمندان می توانند با مراجعه به سه باشگاه قصر فیروزه، نوروزآباد و ارتش از آموزش مربیان با تجربه بهره مند شوند. آنها می توانند بصورت ترمی ثبت نام نمایند و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بابت هر ترم پرداخت نمایند. البته کسانی که دارای اسب هستند؛ مبلغ نیم بها پرداخت می کنند. آموزش چوگان هم از سوارکاری شروع می شود و پس از آن بتدریج چوگان آموخته می شود. 
 
برنامه زنده مجله سوارکاری و چوگان،کاری از گروه مسابقات ورزشی با اجرای پیرایرانی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید