رقابت های قهرمانی جهان- کره جنوبی؛

کار سخت تکواندوکاران ایرانی برای ایستادن روی سکو

بیست و سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در حالی وارد پنجمین روز خود شد که تیم ملی کشورمان در مکان سوم جدول رده بندی ایستاده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این دوره از مسابقات از روز شنبه سوم تیرماه به میزبانی کره جنوبی در سالن «تی وان» شهر موجو آغاز شد و تا پایان روز سه شنبه و روز چهارم مسابقات، تکواندوکاران چهار وزن مردان و پنج وزن زنان رقابتهای خود را برگزار کرده اند که تیم ملی کشورمان در جدول توزیع مدالها در مکان ششم قرار دارد. 

در این بخش کره جنوبی با سه طلا و یک برنز جایگاه نخست را در اختیار دارد، روسیه، صربستان و ترکیه هرکدام با یک طلا دو تا چهارم هستند و تایلند با یک نقره و دو برنز پنجم است. تیم کشورمان هم با یک نقره و یک برنز ششم است.

اما رده بندی نهایی رقابتهای قهرمانی جهان بر اساس سیستم امتیازی است و رده بندی مدالی منظور نمی شود. در جدول امیتازی کره جنوبی با ۴۸ امتیاز در صدر قرار دارد. روسیه با ۳۶ امتیاز دوم است و تیم کشورمان با ۳۳ امتیاز در مکان سوم ایستاده است. 

تیم های مکزیک با ۲۶ امتیاز، چین تایپه با ۲۵ امتیازف ازبکستان و اسپانیابا ۲۴ امتیاز  بعد از ایران چهارم تا هفتم هستند. 

در بخش زنان نیز کره جنوبی با ۳۹ امتیاز جایگاه نخست را در اختیار دارد. ترکیه با ۳۵ امتیاز دوم است و چین با ۲۸ امتیاز رده سوم را در اختیار دارد. تیم کشورمان با ۱۳ امتیاز در خانه بیست ودوم جای گرفته است. 

با توجه  به آنکه در سه روز پایانی مدعیانی از ازبکستان، روسیه و آذربایجان در جدول حضور دارند و مکزیک هم امروز یک نماینده در جمع چهار نفر پایانی وزن ۵۸- کیلوگرم دارد. به نظر می رسد اگر نفراتی که از تیم مردان در سه روز پایانی باید به مصاف رقبای خود بروند نتوانند به مدال برسند، تیم کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به سختی بتواند به جمع سه تیم سکو نشین راه پیدا کند. 

بر اساس سیستم امتیازی هر تکواندوکار با حضور خود در جدول یک امتیاز دریافت می کند و با هر پیروزی نیز یک امتیاز به داشته خود افزوده، مدال طلا ۷، نقره ۳ و برنز نیز یک امتیاز دریافت می کند. 

به عنوان مثال تکواندوکاری که با شش پیروزی موفق به کسب مدال شود، یک امتیاز بابت حضور، شش پیروزی و شش امتیاز و هفت امتیاز هم برای کسب مدال طلا، در مجموع چهارده امتیاز نصیب تیم خود می کند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان جمعه نهم تیرماه به پایان می رسد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید