احتمال جدایی وزارت ورزش از جوانان

خبرهای جسته و گریخته ای از مجلس و هیات دولت به گوش می رسد مبنی بر احتمال جدایی بخش جوانان از وزارت ورزش.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از مهمترین انتقاداتی که به وزیر ورزش و جوانان در سالهای اخیر وارد بوده ضعف در بخش معاونت جوانان این وزارتخانه بوده است. نماینده ها و کارشناسان عدیده ای از وزیر ورزش و جوانان بابت این موضوع گلایه داشته اند. هم از گودرزی و هم از سلطانی فر؛ حتی بارها گودرزی را به مجلس کشاندند و بابت عدم توجه به این بخش از وزارت خانه به او تذکر دادند و از او سوال کردند.

با این حال یک نکته بسیار مهم در این میان گم شده بود و آن این بود: شرح وظایف و البته بودجه ای که قرار بود بعد از شش ماه پس از ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش به مجلس برود و تایید شود و سپس به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شود با ۵ سال و ۶ ماه تاخیر هنوز در دست بررسی در کمیسیون هاست.

علی ادیانی نماینده مردم قائم شهر می گوید: در حالی «پس از گذشت بیش از ۶ سال لایحه «اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان» اخیرا در دست کمیسیون‌های مختلف مجلس برای بررسی قرار گرفته است که با وجود آغاز بررسی این لایحه در مجلس، رئیس جمهور به تازگی در نامه‌ای به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی دستور احیای سازمان ملی جوانان را داده است. این خبر که در راهروهای مجلس تایید و تکذیب می شود اما با خروج لایحه بررسی بودجه به نظر می رسد این اتفاق رخ می دهد هر چند این موضوع هم هنوز در مجلس رسمی نیست.

کمیسیون برنامه مجلس در جریان قرار نگرفته! 

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون برنامه و بودجه، به خانه ملت گفت: از انجا که کمیسیون برنامه در جریان استرداد لایحه شرح وظایف وزارت ورزش قرار نگرفته است لایحه را مورد بررسی قرار داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت اضافه کرد: اگرچه کمیسیون برنامه و بودجه این لایحه را بررسی کرده است اما نتیجه بررسی‌ها به کمیسیون اصلی ارجاع می‌شود و این کمیسیون درخصوص نتایج بررسی‌های کمیسیون‌های فرعی و ارسال لایحه به صحن علنی تصمیم‌گیری می‌کند.  

به هر حال به نظر می رسد با وجود آنکه تکلیف چندان مشخص و واضح نیست اما شاید بخش جوانان به زودی از وزارت ورزش و جوانان جدا شود. نکته جالب اینجاست که قبل از بررسی بودجه و شرح وظایف کلا طرح ادغام ورزش و جوانان ممکن است به پایان برسد که این موضوع با ۶ سال تاخیر واقعا عجیب به نظرمی رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید