گنج زاده تنها طلایی کاراته مردان در باکو

رقابتهای روز دوم کاراته بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (یکشنبه) در باکو آغاز شد و نمایندگان ایران به روی تاتامی رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  در بخش مردان، سجاد گنج زاده در گام‌ نخست با طارق حمدی دارنده طلا جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ و طلا امیدهای آسیا ۲۰۱۶ از عربستان دیدار کرد و با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید. گنج زاده در بازی دوم موفق شد هندور سلیم از اندونزی را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد.

گنج‌زاده در نیمه نهایی در مبارزه سوم مقابل آسیمان قربانعلی از کشور میزبان دارنده طلا و برنز امیدهای اروپا و همچنین یک طلا، یک نقره و ۳ برنز از رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان قرار گرفت و ۵ بر ۴ این حریف را نیزشکست داد و فینالیست شد. گنج زاده در فینال با انیس ارکان ترکیه‌ای که هفته گذشته در قهرمانی اروپا صاحب نشان نقره شده بود رقابت کرد و با شکست ۵ بر ۳ او مدال طلا را برای ایران به دست آورد تا تنها طلایی مردان کاراته ایران شود.

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح اله پورشیب پس از قرعه استراحت به مصاف محمد الکتابی مصری دارنده طلا نوجوانان و جوانان و برنز امیدهای جهان  در رقابتهای جهانی آلمان در سال ۲۰۱۴  رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با شکست حریف مصری برابر کاراته‌کا ترکیه، ذبیح اله پورشیب از دور رقابتها کنار رفت.

تیم ملی کاراته مردان در بخش کومیته با پنج نماینده شرکت کرد و با یک برنز امیر مهدی زاده و  طلای سجاد گنج زاده به کار خود پایان داد. احمدی، آسیابری و پورشیب ناکام ماندند. در کاتای انفرادی نیز ابولفضل شهرجردی تنها نماینده مردان بود که به مدال برنز بسنده کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید