تاج: تیم های ملی فوتبال سالنی و ساحلی حالمان را خوب کردند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کسب عنوان سومی جهان در فوتسال و فوتبال ساحلی، نشان از احوال خوب فوتبال کشورمان دارد و تاریخی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، مهدی تاج پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ساحلی به کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی توانستند برای نخستین بار به عنوان سومی جهان دست پیدا کنند و این اتفاق برای اولین بار بود که در کشور ما رخ می داد. پس از این که تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا به عنوان سوم دست پیدا کرد و همگان ارزیابی مثبتی داشتند این بار تیم ملی فوتبال ساحلی به فاصله کمتر از یک سال توانست این عنوان را دوباره تکرار کند.

وی افزود: روز گذشته جیانی اینفانتینو رئیس بین المللی فوتبال در پیامی کسب عنوان سومی تیم ملی فوتبال ساحلی را به ما تبریک گفت؛سال خوبی را در مجموع سپری کردیم چرا که توانستیم در فوتسال و فوتبال ساحلی سوم جهان شویم.

تاج در ادامه گفت: با بودجه ای نزدیک به 40 میلیارد تومان که بودجه سالیانه ما محسوب می شود، در تمام رشته ها اعم از فوتبال نوجوانان، جوانان، فوتسال و فوتبال ساحلی تیم برتر آسیا هستیم. تیم ملی فوتبال جوانان با بدرقه اهالی فوتبال برای حضور در رقابت های جام جهانی جوانان عازم کره جنوبی شد، ضمن اینکه تیم ملی فوتسال زیر 20 سال به منظور شرکت در مسابقات المپیک به تایلند رفت و تیم ملی نوجوانان هم برای انجام بازی های تدارکاتی راهی چین شد. سال کامل فوتبالی را پشت سر گذاشتیم. با کمک هیئت های فوتبالی، اصحاب رسانه، باشگاه های لیگ برتر و مسئولان فوتبال بود که توانستیم به چنین افتخارات با ارزشی دست پیدا کنیم. امیدوارم در روز 22 خرداد هم تیم ملی فوتبال کشورمان بتواند با شکست تیم ملی ازبکستان در تهران پس از برزیل به عنوان دومین تیم، جواز حضور در جام جهانی روسیه را بدست آورد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه مسئولان چه تدابیری در نظر دارند تا روند درخشان تیم ملی فوتبال ساحلی ادامه داشته باشد،گفت: در بحث فوتبال ساحلی از چند سال پیش تاکنون برنامه های ریزی خوبی را برای آنان در نظر گرفته ایم. خوشبختانه برای اولین بار در کشور سال گذشته در بهمن ماه و در شهر بوشهر مسابقات پرشین کاپ را با تیم های قدرتمند فوتبال ساحلی دنیا برگزار کردیم. از طرفی در ماه گذشته مسابقات جام باشگاه های فوتبال ساحلی جهان به میزبانی کشورمان و در یزد برگزار شد. در این چند ماه اخیر 2 رویداد بین المللی مهم را در کشور به انجام رساندیم و همین امر سبب شد تا بتوانیم به عنوان سومی جهان دست پیدا کنیم. پیش از شروع مسابقات جام جهانی در مسابقات جام پرشین کاپ ایران توانستیم تیم ایتالیا را که در باهاما چهارم شد شکست بدهیم. باید تلاش کنیم تا بتوانیم با برنامه ریزی خوب کاری کنیم تا تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان بتواند این اتفاق مهم را در سال های بعدی هم تکرار کند.

وی درباره اینکه آیا از وزارت ورزش ورزش و جوانان فردی برای استقبال از تیم ملی فوتبال ساحلی به کشور آمده است یا خیر، اظهار داشت: نه شخصی برای استقبال به فرودگاه نیامده و من به نمایندگی از کل جامعه ورزش برای خوش آمد گویی از این بازیکنان به اینجا آمده ام.

تاج در ادامه درباره مشکلات مالی بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی بیان کرد: چنین چیزی صحت ندارد آنها پیش از اعزام به باهاما نه تنها اردوهای خوبی را در برگزار کردند بلکه حتی چند دیدار تدارکاتی خوب مقابل تیم های خوب دنیا برگزار کردند. باید بگویم امکانات کشور ما مانند قطر و امارات نیست و کل بودجه سالیانه ما چیزی نزدیک به 40 میلیارد تومان است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا پاداشی برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در نظر گرفته است یا خیر، افزود: برای ساحلی بازان پاداش خوبی را در نظر گرفته ایم و پس از مذاکره با بازیکنان مشخص می شود که چه مبلغی را به آنان پرداخت کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید