تصاویری از لحظات جنجالی دیدارهای بایرن مونیخ و رئال مادرید

دیدارهای بایرن‌مونیخ و رئال مادرید اغلب جنجالی و با حاشیه همراه بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بایرن مونیخ و رئال مادرید دوباره در لیگ قهرمانان اروپا به هم رسیدند. این دو تیم امشب (چهارشنبه) در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی در آلیانس آره‌نا به مصاف هم می‌روند. بایرن برای مادرید به یک کابوس در رقابت‌های اروپایی تبدیل شده است. از دهه هفتاد جدال‌های این دو تیم با حواشی زیادی همراه بوده است. خشونت در برخی از این بازی‌ها تا حدی بوده که بعضی از بازیکنان راهی بیمارستان شدند. این لحظات نقطه تاریک تاریخ دو تیم در رقابت‌های اروپایی است. در ادامه به این اتفاق ها اشاره می شود.

مادرید و بایرن در سی و یکم مارس ۱۹۷۶ در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند. مادرید میزبان بازی بود و جو متشنجی در این دیدار حکمفرما بود که ناگهان تماشاگری به سمت لین‌مایر داور اتریشی بازی رفت و او را کتک زد. این اتفاق باعث شد این تماشاگر را دیوانه برنابئو بنامند.

در این بازی روبرتو مارتنیس مادرید را یک بر صفر پیش انداخت اما ضربه میر باعث شد بازیکن اسپانیایی بینی‌اش بشکند.

دو هفته بعد بازی برگشت برگزار و بایرن با دو گل پیروز این دیدار شد. آمانسیو که آخرین بازی اروپایی‌اش را تجربه می‌کرد با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۸۹ از زمین اخراج شد.

مادرید و بایرن در پنجم آگوست سال ۱۹۸۰ در بازی دوستانه برابر هم قرار گرفتند. این دیدار با نتیجه عجیب ۹ بر یک به نفع تیم آلمانی به پایان رسید. مادرید به خاطر مسائل اقتصادی این بازی را قبول کرد، در حالی که در تابستان تنها سه بار تمرین کرده بود. این شرایط باعث شد بایرن نیمه اول را هفت بر صفر به نفع خود به پایان برساند.

دو تیم دوباره در نیمه نهایی سال ۱۹۸۷ برابر هم قرار گرفتند. والنتین، داور بازی پس از این که یک پنالتی به نفع بایرن گرفت باعث عصبانیت بازیکنان شد. ماتیوس خطا شدیدی روی چندو انجام داد و خوانیتو با پا به سر بازیکن آلمانی ضربه زد. او پس از بازی از ماتیوس عذرخواهی کرد.

در دیدار برگشت جو وحشتناکی بر بازی حکمفرما بود، تا جایی که ادو لاتک ( سرمربی بایرن مونیخ) با داور صحبت کرد و گفت اگر تماشاگران به پرتاب اشیا ادامه دهند بازی نخواهند کرد. کلاوس اوگن‌تالر با ضربه زدن به اوگو سانچس از بازی اخراج شد و این حرکت زشت را انجام داد.

این دو تیم در فینال لیگ قهرمان سال ۲۰۰۰ دوباره با هم رو به رو شدند. بحث رائول گونسالس و الیور کان به جنجالی ترین لحظه بازی تبدیل شد.

دو سال بعد در تقابل تیم آلمانی و اسپانیایی یکی از بازیکنان به خاطر پرتاب اشیا آسیب دید. او کسی نبود جز اشتفان افنبرگ.

دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی در سال ۲۰۰۴ درگیری میان روبرتو کارلوس و دمیکلیس در جریان بازی اتفاق افتاد.

بایرن در سال ۲۰۰۷ دو بر یک مادرید را شکست داد. سرخیو راموس در دقایق آخر دروازه بایرن را باز کرد اما داور آن را مردود دانست. این موضوع باعث شد مادرید از صعود باز بماند. مدافع اسپانیایی با بینی شکسته مونیخ را ترک کرد.

راموس پنج سال بعد در نیمه نهایی و در ضربات پنالتی، پنالتی تعیین کننده ای را از دست داد. بایرن در نهایت سه بر یک پیروز این دیدار شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید