خطر محرومیت از بیخ گوش فدراسیون شطرنج ایران گذشت

پول باقیمانده از جوایز رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان اواخر سال 95 به میزبانی تهران برگزار شد و با قهرمانی نماینده کشور چین به پایان رسید.

این رقابت‌ها در حالی برگزار شد که هزینه نزدیک به 3 میلیارد تومان به دنبال داشت. بخشی از این هزینه در همان ابتدا از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت شد و بخش دیگری از آن نیز که نزدیک به یک میلیارد و 100 میلیون تومان بود را اسپانسرها پرداخت کردند.

با این وجود بخش عمده‌ای از جوایز نفرات شرکت کننده باقی ماند و همین مسئله این نگرانی را در جریان برگزاری بازی‌ها و پس از آن به‌وجود آورد.

مسئولان وزارت ورش و جوانان چندین بار حمایت خود از این میزبانی را اعلام کردند و حتی محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مراسم اختتامیه عنوان کرد که این نهاد پشت فدراسیون شطرنج ایران را خالی نمی‌کند. با این وجود پرداخت پول به درازا کشید و اثرات آن در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در آتن دیده شد.

اعضای این نشست در جلسه‌ای که روزهای 6 و 7 فروردین برگزار شد، مهلت دو هفته‌ای به ایران دادند که پول باقیمانده از جوایز نفرات شرکت‌کننده را پرداخت کند، در غیر این‌صورت عدم پرداخت ممکن است حتی محرومیت برای فدراسیون ایران به دنبال داشته باشد.

مسئولان وزارت ورزش و جوانان پس از این نشست، تلاش خود را برای تأمین هزینه‌ باقیمانده از جوایز انجام دادند و در نهایت این هزینه اواخر هفته گذشته به طور کامل تأمین شد.

این پول به صورت ریالی در اختیار فدراسیون قرار گرفته و قرار است مسئولان فدراسیون پس از تبدیل ارزی آن، این پول را به فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) پرداخت کنند تا خطر محرومیت از میزبانی‌های آینده از بین برود.

 

دیدگاه تان را بنویسید