واکنش دو فینالیست شطرنج قهرمانی زنان جهان به میزبانی ایران

دو فینالیست رقابت‌های شطرنج از میزبانی این رقابت‌ها ابراز رضایت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش جی پلاس، با برگزاری مرحله نیمه نهایی شطرنج قهرمانی زنان جهان به میزبانی کشورمان دو شطرنج باز  راه یافته به فینال این رقابت‌ها مشخص شدند. شاید کمتر کسی تصور می کرد که فینال بین آناموزیچوک و شونگی تان برگزار شود. جو ونجون بخت نخست قهرمانی از گردونه این رقابت‌ها حذف شد، اما چینی‌ها یک جایگزین برای وی در فینال داشتند.

با این دو شطرنج باز گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه‌  می خوانید:

*  آنا موزیچوک: امیدوارم که مثل خواهرم قهرمان شوم

موزیچوک اوکراینی بخت دوم قهرمانی که تنها یک امتیاز از دست داده در خصوص راهیابی  مقتدرانه‌اش به فینال این رقابت‌ها، گفت‌: برنامه‌ریزی زیادی برای این مسابقات داشتم و احتمال می دادم که به فینال برسم. از نتایجم واقعا راضی هستم و این که خوشحالم به فینال رسیدم و امیدوارم مثل خواهرم ماریا قهرمان جهان شوم.

وی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: از تجربیات خواهرم استفاده می‌کنم. باید دید که چه می‌شود. از رقیبم نیز تا حدی شناخت دارم، اما قطعا برای برد در فینال مسابقه می‌دهم.

موزیچوک همچنین در خصوص میزبانی ایران، اظهار کرد: میزبانی ایران فوق‌العاده‌ است. اصلاً تصور نمی کردم که میزبانی ایران در این سطح باشد. سالن مسابقات بسیار زیبا است و تصاویری از مکان‌های گردشگری ایران در سالن مسابقات وجود دارد. خیلی دوست دارم که ایران را در به عنوان جای گردشگری ببینم.

موزیچوک در پایان  سخنان خود،  اظهار کرد: بازی‌های سختی را پشت سر گذاشته ام و در فینال نیز انتظار قهرمانی از خودم دارم و امیدوارم که به این عنوان دست پیدا کنم. حریف را تا حدی بررسی کردم و باید ببینم که چه طور می‌شود.

* تان ژونئی: فکر نمی کردم فینالیست شوم

شونگی تان، دیگر فینالیست این رقابت‌ها بعد از راهیابی به فینال ، گفت‌:  سطح مسابقات خیلی خوب است. من خودم تصور نمی‌کردم به فینال برسم، اما  تمام تلاشم را کردم و خوشبختانه این اتفاق افتاد. مسابقات سختی را پشت سر گذاشتم و به نظر بازی آخرم در مرحله نیمه نهایی از همه سخت تر بود.

وی در ادامه‌ گفت‌: ممکن بود با یک اشتباه فینال را از دست بدهم. پایاپای پیش رفتیم تا این که دیدار رستاخیز برنده را تعیین کرد. حال تمام تمرکزم را برای فینال گذاشته ام. نمی‌شود  پیش‌بینی کرد،  ولی قطعا بازی های جذابی خواهیم داشت. در دیدار مقابل ونجون هم پیروز شدم. او بخت نخست قهرمانی بود و واقعا بازیکن بزرگیست.

شونگی در پایان در خصوص میزبانی ایران اظهار کرد: ایران میزبان بسیار خوبی است. من تصور نمی‌کردم میزبانی در این سطح باشد. هنوز فرصت نکردم در تهران گشتی بزنم، اما حتما فرصت شود از مکان های دیدنی این شهر بازدید می‌کنم.

آنا موزیچوک ۲۶ ساله و شونگی تان ۲۵ ساله تا کنون به عنوان قهرمانی جهان نرسیده اند هر کدام از این شطرنج بازان پیروز شوند شانزدهمین قهرمان جهان لقب خواهند گرفت.  

 

دیدگاه تان را بنویسید