تبیین استراتژی فوتبال روسیه تا سال ۲۰۳۰ توسط موتکو

معاون‌ نخست‌ وزیر روسیه به تبیین استراتژی جدید فوتبال این کشور تا سال ۲۰۳۰ میلادی پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ویتالی موتکو، معاون نخست‌ وزیر و رئیس فدراسیون فوتبال روسیه که سمت ریاست کمیته سازماندهی جام‌جهانی 2018 را نیز بر عهده دارد به خبرگزاری تاس گفت: استراتژی جدید به عنوان پایه‌ توسعه‌ای فوتبال روسیه به تصویب رسیده است و در جلسه ماه جاری نیز ابعاد دیگر آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت، البته تغییرات زیادی در استراتژی جدید فوتبال روسیه ظاهر نخواهند شد و باید یکسری انتظارات قانونی آن برآورده شود. سپس برای تصویب نهایی تحویل وزارت ورزش می‌شود.

موتکو ادامه داد: برای اولین‌بار این استراتژی نقشه راه و برنامه‌های ما را تبیین و زمان تحقق اهداف‌مان را معرفی خواهد کرد، البته هنوز زمان بسیار دقیق اجرایی شدن آن در صورت افزایش تیم‌های حاضر در لیگ‌های برتر و دسته‌اول روشن نیست. مکانیزم‌های حفاظت از این استراتژی ،حمایت از فوتبالیست‌های جوان و حرفه‌ای و سقف دستمزدها دیگر مواردی هستند که باید بررسی شوند.

معاون نخست‌وزیر روسیه افرود: ما فقط یک گام تا آغاز جام‌جهانی 2018 روسیه فاصله داریم و باید جهت تغییرات در فوتبال خود با توجه به استراتژی جدید تعریف شده تا سال 2030 میلادی کمی احتیاط کنیم، البته فصل فوتبالی روسیه پس از پایان جام‌جهانی با استراتژی جدید باید گام بردارند.

ویتالی موتکو در خاتمه یادآور شد: باید مباحثی همچون آموزش نیروهای جوان، تیم‌های فوتبال جوانان، انواع رشته‌های مرتبط با فوتبال همانند فوتسال، فوتبال ساحلی، بخش بانوان، مدیریت، مسئولیت‌های اجتماعی، حمایت از پیشکسوتان و استفاده از بازیکنانی که دوره فوتبال حرفه‌ای خود را به پایان می‌رسانند جهت برنامه‌های آموزشی در استراتژی جدید در جلسه ماه جاری مورد ارزیابی قرار بگیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید