سرمربیانی که ۵۰ پیروزی با مادرید کسب کردند + عکس

۱۰ سرمربی در تاریخ باشگاه رئال‌ مادرید ۵۰ پیروزی با این تیم به دست آورده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، زین الدین زیدان در هدایت رئال مادرید در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با شکست ناپولی به رکورد ۵۰ پیروزی رسید. او این رکورد را در مدتی کوتاه و تنها ۴۳۳ روز کسب کرد. سرمربی فرانسوی اکنون دومین سرمربی تاریخ رئال‌ مادرید است که با کمترین بازی (۶۹) به این رکورد می‌رسد. در این ۶۹ دیدار مادرید ۱۹۲ گل به ثمر رساند و ۷۰ گل دریافت کرد.

کارلو آنچلوتی آمار بهتری از زیدان دارد. او برای ثبت ۵۰ پیروزی تنها به ۶۸ بازی نیاز داشت. زیدان اکنون با رکورد میگل مونیوس و ژوزه مورینیو با ۶۹ بازی برابر است، اما تنها پنج شکست را در این مدت تجربه کرد. در این خصوص سرمربی فرانسوی حتی بهتر از آنچلوتی کار کرده است. سرمربی ایتالیایی ۹ شکست، مورینیو هشت و مونیوس ۹ شکست را تجربه کردند.

سرمربی کنونی مادرید توانست رکورد ۴۰ بازی پیاپی بدون شکست را در اسپانیا به ثبت برساند. همچنین بهترین شروع مادرید با ۲۹ بازی بدون شکست را بر جای گذاشت و تیمش در ۴۷ بازی پیاپی حداقل یک گل به ثمر رساند (بهترین آمار در اسپانیا). در این مدت مادرید به همراه زیدان عناوین متعددی را کسب کرد. لیگ قهرمانان، سوپر جام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها به این تیم رسید. در ادامه‌ به ۹ سرمربی دیگر مادرید با ۵۰ پیروزی اشاره می‌شود.

جان توشاک

او در سال ۱۹۸۹ توانست در ۷۹ بازی ۵۰ پیروزی به دست آورد.

لوییس مولوونی

او نیز همچون توشاک در ۷۹ بازی به رکورد ۵۰ پیروزی رسید. مولوونی ۶ فصل در سه دوره مختلف در ‌ مادرید حضور داشت.

لئو بین‌ هاکر

سرمربی هلندی در ۷۷ بازی به این رکورد رسید. او در فصل‌های ۸۶، ۸۹ و ۹۲ هدایت تیم مادریدی را بر عهده داشت.

فرانسیکو برو

سرمربی اسپانیایی  که در فصل‌های ۳۵ – ۳۴ تا ۴۲ – ۴۱ هدایت مادرید را بر عهده داشت در ۷۴ بازی به رکورد ۵۰ پیروزی دست یافت.

روبرت فریث

او در ۷۲ بازی ۵۰ برد را کسب کرد و در فصل‌های ۳۳ – ۳۲ و ۳۵ – ۳۴ سرمربی مادرید بود.

لوییس کارنیگلیا

سرمربی آرژانتینی ۵۰ پیروزی را در فصل ۵۸  - ۵۷ در ۷۱ بازی کسب کرد. او توانست رئال‌ مادرید را در این سال‌ها قهرمان اروپا و لالیگا کند.

ژوزه مورینیو

سرمربی پرتغالی سه فصل در مادرید حضور داشت و تا حضور آنچلوتی در این تیم باقی‌ ماند (سال ۲۰۱۳). او برای ثبت رکورد ۵۰ پیروزی به ۶۹ بازی نیاز داشت. در این مدت مادرید ۱۷۶ گل به ثمر رساند و تنها ۵۳ گل دریافت کرد.

میگل مونیوس

او در سال‌های ۵۹ تا ۷۴ در مادرید مربیگری کرد. مونیوس همچون زیدان و مورینیو به ۶۹ بازی نیاز داشت تا رکورد ۵۰ برد را به ثبت برساند. مونیوس توانست به همراه مادرید ۹ بار فاتح لالیگا شود، در لیگ قهرمانان اروپا، کوپا دل ری دو بار به قهرمانی برسد و یک جام بین‌ قاره‌ای را فتح کند.

کارلو آنچلوتی

سرمربی ایتالیا در سال ۲۰۱۳ به مادرید رفت و جانشین مورینیو شد. او در ۶۸ بازی ۵۰ برد به دست آورد. مادرید با هدایت آنچلوتی فاتح کوپا دل ری، لیگ قهرمانان و سوپرجام اروپا شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید