تکذیب شایعه تبانی در قرعه‌کشی جام جهانی کشتی

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد، شایعه نفوذ فدراسیون کشتی ایران و تبانی در بحث قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه را تکذیب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ابراهیم جوادی با بیان اینکه به هیچ عنوان نمی توان در قرعه کشی رقابتهایی همچون جام جهانی  دست برد و آنرا به نفع کشور خاصی تغییر داد، اظهار داشت: متاسفانه طی روزهای اخیر در برخی محافل کشتی و حتی شبکه های اجتماعی این شایعه منتشر شده که ایران در بحث قرعه کشی جام جهانی کشتی آزاد تبانی کرده و در گروه آسانی قرار گرفته است.

وی افزود:اولا به هیچ عنوان نمی توان چنین کاری کرد چراکه این قرعه کشی در مقر اتحادیه جهانی و با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه این اتحادیه انجام می شود. ثانیا رقبای اصلی ما همچون روسیه، آمریکا و آذربایجان آنقدر در اتحادیه جهانی کشتی نفوذ و ارتباط دارند که اجازه چنین کاری را به هیچ کشوری نخوهند داد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان با اشاره به گروه بندی مسابقات جام جهانی نیز گفت: طبیعتا در بسیاری از مواقع رقبای ما در گروه بندی و قرعه کشی شانس آورده اند و این بار نوبت ماست. البته تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در هر میدانی با روحیه و انگیزه بالایی ظاهر می شود و به هیچ وجه خود را درگیر گروه بندی و قرعه کشی نمی کند.

جوادی خاطر نشان کرد: طبق قرعه کشی جام جهانی کشتی آزاد می توان از هم اکنون حضور ایران و آمریکا در فینال را پیش بینی کرد. البته تیم ترکیه نیز کشتی گیران خوبی را معرفی کرده و تیم آذربایجان هم به راحتی نتیجه را به رقبا واگذار نخواهد کرد.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد در خصوص حسن یزدانی و حضورش در وزن جدید نیز گفت: یکی از خصوصیات بسیاری مهم و ارزشمند حسن یزدانی در مسابقات این است که او به هیچ عنوان توجهی به نام و عناوین حریفان ندارد و همیشه با جنگندگی در برابر عنوان داران کشتی جهان ظاهر شده است. مطمئنا او در وزن ۸۶ کیلوگرم هم با همین ذهنیت به میدان خواهد رفت و من فکر می کنم او در وزن جدید هم خوش بدرخشد.

وی ادامه داد: یزدانی به خوبی می تواند از رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۷ ایران سود ببرد و با مصاف با رقبای خارجی، تجربه خوبی در وزن جدید کسب کند. یزدانی جوان و آینده دار است و می تواند تا مدتها خیال کادر فنی تیم ملی را در وزن جدید آسوده نگه دارد.

جوادی در پایان اظهار داشت: ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران باید برای حضور در میادین مهم آینده به طور کامل آماده و تجهیز شودو ما در برخی از اوزان هنوز کارهای زیادی داریم و باید با نفرات جدید و جوان، خلاء عدم حضور برخی از نفرات باتجربه و عنوان دار را پر کنیم.

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۷ میلادی با حضور ۸ تیم برتر دنیا روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در سالن امام خمینی(ره) کرمانشاه برگزار می‌شود که تیم ایران در گروه B با کشورهای ترکیه، هند و مغولستان هم گروه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید