طغیان عجیب نکونام علیه تاج: نمی گذارند قهرمان شویم/ جام مبارک آن تیم دیگر!

سرمربی استقلال معتقد است برخی عوامل در فدراسیون فوتبال نمی گذارند این تیم قهرمان شود.

لینک کوتاه کپی شد

ورزشی جماران؛ جواد نکونام، سرمربی استقلال تهران، در نشست خبری پس از بازی مقابل نساجی مازندران گفت: در مورد بازی صحبت نکنیم بهتر است و باید درباره چیزهای دیگری حرف بزنیم. مردم خسته شدند و صحبتم با آنهاست. بازی ما و رقیب ما را نگاه کنید و ببینید چه بلایی سر استقلال آوردند.

او ادامه داد: شخص آقای تاج در روز اول که مربی تیم ملی بودم بلایی سر من آورد که از تیم ملی کنار رفتم. امسال هم می‌دانستم و چندین و چند بار گفتم که نمی‌گذارند و نخواهند گذاشت که با قضاوت قهرمان شویم.

نکونام با انتقاد از عملکرد داور بازی عنوان کرد: بیژن حیدری برای ما قضاوت کرد. چیزی که هست را می‌گویم که یک بار در دیدار با مس رفسنجان با اشتباه کمک داور و او دو امتیاز از دست دادیم. برادر ایشان به سود تیم رقیب در بازی با ملوان دو امتیاز گرفت و هفته بعد از آن برادر او دیدار با تراکتور را قضاوت می‌کند و امروز پنالتی تیم من را نگرفت. حیدری اجازه نداد تیمم فوتبال بازی کند. خطای پشت سر هم می‌گرفت. من داوری را می‌فهمم چون فوتبال بازی کرده‌ام. ایشان در بازی با مس دو امتیاز از ما گرفت، امروز هم دو امتیاز دیگر مستقیم از ما گرفت.

سرمربی استقلال درباره اینکه می‌گوید نمی‌خواهند تیمش قهرمان شود، گفت: نمی‌خواهند و هر کاری می‌کنند که تیم من قهرمان نشود. کنار زمین به کمک داور گفتم که بازیکن من را می‌بینید که پیراهنش را گرفتند ولی می‌گوید نمی‌بینم. به او گفتم آیا وجدان داری؟ خدای بالای سر را می‌بینی؟ قضاوت بازی ما یک طرف و قضاوت بازی رقیبمان طرف دیگر. اینکه چطور گل زدند، چطور اخراج کردند و چطور پنالتی گرفتند. یک روز یک نفر حرف درستی زد؛ یک جام برای یک تیم است و یک جام برای تیم‌های دیگر. ما برای جام شرافت، پاکی و مردانگی زحمت می کشیم و در لیگی که ما می‌جنگیم برنده هستیم و آن یکی جام، مبارک آن تیم دیگر باشد!

نکونام در ادامه ادعای عجیبی مطرح کرد و گفت: به اتاق یکی از مسئولان سازمان لیگ رفتیم و دیدیم عکس پرسپولیس را جلوی کمدش گذاشته است. اینها را به چه کسی بگوییم؟ از فردا همه چیز در فوتبال ما درست می‌شود و انگار اتفاقی نیفتاده است. تمام اتفاقات را رقم زدند که ما را زمین بزنند و پایین بکشند. دوستان از روز اول فکر نمی‌کردند که ما رقیبشان باشیم و لقمه گلوگیری باشیم و شروع به اذیت کردنمان کردند. آخر فصل دیدند که این تیم شخصیت قهرمانی دارد ولی نگذاشتند و نمی‌خواهند قهرمان شویم.

او گفت: این حرف‌ها به خاطر اشتباهات داوری و فوتبالی است و حرفی خارج از چارچوب نمی‌زنیم. اتفاقات داوری را می‌بینید که چطور پنالتی ما را نگرفتند. آن بازی را هم بروید نگاه کنید. برادران حیدری دو قضاوت برای ما انجام دادند و سوت زدن مشخص می‌کند چطور قضاوت کردند. روی یک اوت و کرنر که مرگ و زندگی است داور باید با شهامت قضاوت کند. هرکس حق دارد برنده شود و هرکس حقش نیست برنده نشود. من گفتم با توجه به قضاوتش در بازی با مس رفسنجان اعتراض کنیم که داور بازی امروز نباشد. متأسفم، واقعا متاسفم برای فوتبالی که سال‌ها برای تیم ملی کشورم بازی کردم. ناراحتم که این کارها را می‌کنند. تلاش کردیم که به حقمان برسیم و ناراحتیم. در استقلال این را فهمیدم که از ۱۰ جام ۹ جام به دوستان می‌دهند و شاید یکی به ما استقلالی‌ها بدهند.

او در ادامه با کنایه به پرسپولیس عنوان کرد: به هر شهری می‌روند، با این تیم مشکل دارند، چرا؟ به خاطر اتفاقاتی که می‌افتد. سپاهان، تراکتور، استقلال و... ناراحتیم. چه اتفاقاتی می‌افتد؟ چرا اشتباهات به سود ما رقم نمی‌خورد؟

خبرنگاری در این لحظه سعی داشت سوالی از نکونام بپرسد که او پاسخ داد: من با شما صحبت نکردم، بگذارید صحبت کنم.

سپس سرمربی استقلال ادامه داد: اتفاقاتی که افتاده و می‌افتد، داستان‌هایی بود که برنامه‌ریزی شده بود. تمام این برنامه‌ها را رقم زدند تا به هدفشان برسند. تلاش و جنگ و دعوا را کردیم و بازیکنان غیرت گذاشتند. با همه چیز جنگیدیم اما یک ولی دارد که آن ولی هم دست ما نیست. خوشحالم که به قائمشهر آمدم و امیدوارم نساجی در ادامه راه موفق باشد.

سرمربی استقلال منتظر سوال خبرنگاران نماند و با وجود اعتراض آنها محل نشست خبری را ترک کرد.

دیدگاه تان را بنویسید