قهرمان اسبق کشتی جهان در گفت و گو با جی پلاس:

حاشیه های ایجاد شده درباره یزدانی و قاسمپور به ضرر کشتی است/ کسب سهمیه در سبک وزن سخت است

عنواندار کشتی جهان و المپیک معتقد است حواشی ایجاد شده درباره رقابت حسن یزدانی و کامران قاسمپور به نفع کشتی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های کشتی قهرمانی آسیا طی روزهای آینده در بیشکک برگزار خواهد شد و پس آن نیز ملی پوشان آزاد و فرنگی ایران باید در گزینشی المپیک شرکت کنند. کشتی آزاد ایران که در مسابقات جهانی در اوزان 65، 86 و 125 کیلوگرم به سهمیه پاریس رسید، در اوزان 57، 74 و 97 کیلوگرم باید برای کسب سهمیه تلاش کند.

در همین راستا مراد محمدی، قهرمان اسبق جهان و دارنده مدال برنز المپیک 2008، در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس درباره شرایط ملی پوشان ایران در این مسابقات گفت: اولویت اصلی باید کسب سهمیه در این اوزان باشد و برنامه فدراسیون کادرفنی هم همین است. به نظرم در 57 کیلوگرم کار سخت تر است چون سابقه نشان داده سبک وزن های آسیا پرقدرت اند و در مسابقات جهانی معمولا 5 نفر اول این وزن آسیایی ها هستند. کشورهایی مثل ژاپن، کره، قزاقستان و قرقیزستان در سبک وزن همیشه مدعی اند پس کار در این وزن سخت تر است. در 74 کیلوگرم کار راحت تر است و یونس امامی در بازی های آسیایی قهرمان شده و حرف های زیادی برای گفتن دارد. تنها رقیب سرسخت او می تواند حریف روسی الاصل باشد که تازگی تغییر تابعیت داده و ممکن است کار را برای یونس سخت کند.

محمدی ادامه داد: در 97 کیلوگرم کار راحت تر از سایر اوزان است چون هم خود آذرپیرا شرایط خوبی دارد، هم تاج الدینوف کشتی گیر بحرین هم سهمیه را کسب کرده و در این مسابقات آذرپیرا شانس خوبی دارد. البته باید شرایط روز مسابقه را هم در نظر گرفت که روی تشک چه اتفاقاتی می افتد.

قهرمان اسبق سبک وزن جهان درباره انتظارات بالا از کشتی و پیش بینی او از عملکرد کشتی آزاد ایران در پاریس گفت: تجربه نشان داده همیشه بزرگ ترین مشکل بچه های ما در المپیک، این است که از نظر روانی نمی توانند خود را به شرایط ایده آل برسانند و بزرگ ترین ایراد ورزشکاران ایرانی همین است. استرس بیش از حدی که اطرافیان، طرفداران و ... به ورزشکاران وارد می کنند باعث می شود ورزشکار دچار مشکل شود. باید قبول کرد که هر چقدر بتوانیم این فشار را از دوش ورزشکار برداریم، به نفع ماست. به همین دلیل باید به فکر این باشیم ورزشکاران با آرامش به مسابقات برسند و آنجا هر اتفاقی روی تشک بیفتد به عملکرد آن ها بستگی دارد.

مدیرفنی کشتی مازندران در پایان در پاسخ به سوالی درباره شرایط این روزهای مدعیان وزن 86 کیلوگرم، و حواشی شکل گرفته پیرامون وضعیت حسن یزدانی و کامران قاسمپور، گفت: موضوعی که این روزها خیلی بزرگ شده و اصلا خوب نیست، جو و حاشیه ای است که شکل گرفته و اصلا به نفع کشتی مازندران، وزن 86 کیلوگرم و کشتی ایران نیست. ابتدا باید دعا کنیم حسن یزدانی  با همه سختی هایی که داشته با سلامتی کامل به روی تشک برگردد و بعد کادرفنی هر تصمیمی بگیرد آن ها انجام می دهند. اینکه یک سری افراد که همشهری هم هستند دست به چنین اقداماتی بزنند جالب نیست. کامران قاسمپور و حسن یزدانی همشهری هستند و هادی وفایی پور هم جزو نفرات خوب کشتی ایران است. باید صبر کرد شرایط بهتر شود و یزدانی به مرور زمان به روی تشک برگردد تا بعد کادر فنی تصمیم بگیرد چه اتفاقی به نفع کشتی کشور است و همان اتفاق بیفتد.

دیدگاه تان را بنویسید