گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| رکوردداران گل به خودی

بازیکنان زیادی به اشتباه دروازه تیمشان را باز کرده اند اما برخی از آن ها بیشتر از یک بار چنین تجربه تلخی داشته‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،فرشته مقدم: بازیکنان در جریان بازی ممکن است هنگام دفع توپ دچار اشتباه شوند و به جای دور کردن توپ دروازه تیمشان را باز کنند. این اتفاق اغلب برای مدافعان رخ می دهد اما ممکن است یک مهاجم یا هافبک نیز دچار چنین خطایی شود. برخی از آن ها تجربه تلخ دو گل به خودی در یک بازی را داشته اند. مدافع های بزرگی با وجود کارنامه درخشان بارها چنین اشتباهی را مرتکب شدند و حتی تعداد گل به خودی هایشان دو رقمی شده است. 

۲ گل به خودی در یک بازی 

جنجال های جهان ورزش

به ثمر رساندن یک یا دو گل به خودی را در طول دوران ورزشی یک فوتبالیست اتفاقی عادی است. با این حال گاهی بازیکن با بدشانسی روبرو می شود و در یک بازی دو بار به اشتباه دروازه تیمش را باز می کند. ووت فس در دیدار لسترسیتی و لیورپول در سال ۲۰۲۲ در کمتر از ۱۰ دقیقه دو گل به خودی به ثمر رساند. مدافع بلژیکی عامل اصلی شکست ۲ بر یک لستر بود. جیمی کرگر در دیدار لیورپول و منچستریونایتد در سال ۱۹۹۹ نیز دو گل به خودی زد. مدافع انگلیسی در دقایق سه و ۴۴ به اشتباه دروازه لیورپول را باز کرد. قرمز ها در آنفیلد ۳ بر ۲ مغلوب شدند. حضور مایکل پروکتر در این فهرست عجیب است. بازیکن انگلیسی به عنوان یک مهاجم در دیدار ساندرلند و چارلتون دو گل به خودی به ثمر رساند. یان رایت دیگر گل به خودی را وارد دروازه ساندرلند کرد تا چارلتون به لطف سه گل خودی ۳ بر یک پیروز این دیدار شود. دیگر مهاجمی که چنین تجربه تلخی دارد جاناتان والترز است. بازیکن ایرلندی استوک سیتی در پیروزی ۴ بر صفر چلسی در سال ۲۰۱۳ در دقایق ۴۵ و ۶۲ دو بار به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. 

۶ گل به خودی 

جنجال های جهان ورزش

ریو فردیناند بیشتر دوران ورزشی اش را در منچستریونایتد سپری کرد و توانست همه عناوین را فتح کند. با این حال مدافع برجسته انگلیسی رکورد بد شش گل به خودی را به ثبت رسانده است. مانفرد کالتس، مدافع آلمانی که فاتح یورو ۱۹۸۰ شد در بوندسلیگا نیز چنین رکوردی به خود اختصاص داده است. بازیکن سابق هامبورگ شش بار به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. مارتین اسکرتل، دیگر بازیکنی است که شش گل به خودی زده است. مدافع اسلواک از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ برای لیورپول بازی کرد. نیکولسه نووسکی، بازیکن مقدونیه ای که بیشتر دوران حرفه ای اش را در فوتبال آلمان گذراند هم شش بار به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. 

۷ گل به خودی 

جنجال های جهان ورزش

سه بازیکن تاکنون هفت بار به اشتباه دروازه شان را باز کرده اند. فرانکو بارزی، یکی از اسطوره های فوتبال ایتالیا که نقش برجسته ای در میلان و تیم ملی داشت هفت گل به خودی زده است. مدافع ایتالیایی که قهرمانی در جهان و لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد این رکورد بد را بر جای گذاشته است. دیگر بازیکنی که هفت گل به خودی زده است جیمی کرگر است. یکی از محبوب ترین و برجسته ترین بازیکنان تاریخ لیورپول تعداد گل به خودی هایش بیش از گل هایش است. مدافع بازنشسته انگلیسی تنها سه گل برای لیورپول به ثمر رساند. همانطور که در بالا اشاره شد او تجربه تلخ به ثمر رساندن دو گل به خودی در یک بازی را دارد. پائولو دا سیلوا، اسطوره تیم تولوکا رکورد بیشترین گل به خودی لیگ مکزیک را به خود اختصاص داده است. مدافع پاراگوئه ای در کشورها و باشگاه های مختلفی پا به توپ شده اما همه گل به خودی ها را در مکزیک به ثمر رسانده است. 

۸ گل به خودی

جنجال های جهان ورزش

ریکاردو فری رکورد بیشترین گل به خودی را در سری آ به ثبت رسانده است. مدافع بازنشسته ایتالیایی که بیشتر دوران حرفه ای اش را در اینتر گذراند و تنها دو فصل برای سامپدوریا بازی کرد هشت بار به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. با وجود اینکه فری به همراه تیم ملی ایتالیا تجربه حضور در جام جهانی، یورو و المپیک را داشت اما تعداد گل هایش از گل به خودی هایش کمتر بود. او تنها شش گل به ثمر رساند.  

۱۰ گل به خودی 

جنجال های جهان ورزش

رکورد بیشترین گل به خودی به ریچارد دان ایرلندی اختصاص دارد. او تمام دوران ورزشی اش را در لیگ برتر انگلیس گذراند و برای تیم هایی همچون اورتون، منچسترسیتی و استون ویلا بازی کرد. مدافع بازنشسته ایرلندی در ۵۱۵ بازی توانست ۱۲ گل به ثمر برساند و دو رکورد بد را به جا گذارد. او هشت کارت قرمز دریافت کرد (بیشترین کارت قرمز در تاریخ لیگ برتر انگلیس) و ۱۰ بار به اشتباه دروازه تیمش را باز کرد. شش گل به خودی را با پیراهن سیتی به ثمر رساند. در هر دیداری که دان گل به خودی زد تیمش هرگز پیروز نشد. او مدافع بدشانسی بود. 

دیدگاه تان را بنویسید